מודעות גזעניות בקרית ארבע: לא נפקיר ילדנו בידי זרים

מודעות שהופצו בקרית ארבע חושפות גזענות מטרידה ביישוב הדתי לאומי. "לא ניתן להפקיר את חיי ילדנו ונכדנו בידי זרים". במועצה מתנערים מהתופעה: "גורמים אינטרסנטים פוגעים בהתיישבות וביישוב בגלל שיקולים לא עניינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/15 11:23 יט באלול התשעה

מודעות גזעניות בקרית ארבע: לא נפקיר ילדנו בידי זרים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מודעות גזעניות אשר הופצו בקרית ארבע קוראות "לא להפקיר" את האבטחה של היישוב בידי שומרים דרוזים, חושפות פן מטריד ביותר ביישוב אשר ידע בעבר תופעות של גזענות. במודעות שנתלו במסגרת מחאה באשר לכוונה לפטר שומרים ביישוב ולהרע את תנאי העסקתם, נכתב "לא ניתן להפקיר את חיי ילדנו ונכדינו בידי זרים. השמירה במוסדות חינוך והסיור עוברת לידי שומרים דרוזים".

המודעות, שנתלו ברחבי קרית ארבע, הן חלק ממחאה שמתרחשת בימים אלו ביישוב, כחלק מהחלפה של חברת השמירה אשר פעלה בשנים האחרונות ביישוב, בחברת שמירה חדשה. אלמונים פרסמו בשבועות האחרונים תחת הכותרת 'וועד השומרים בקרית ארבע' שורה של דרישות, תוך שהם טוענים כי "בשיחות שהתקיימו בין מחלקת ביטחון והחברה החדשה לבין השומרים, נתקלנו כל הזמן באיומים: מי שלא יעבור לחברה החדשה יפסיד ויפסיד ויפסיד. ובכלל, החברה החדשה תסתדר מצוין בלעדינו. יש לה עובדים רבים בכפרים בצפון הארץ".

בתחילה פורסמו מודעות העוסקות כאמור בפן הכספי והתעסוקתי של המחאה, אך בסוף השבוע שעבר החריפו אלמונים את הטון, וחשפו תופעת גזענות מטרידה. "לא ניתן להפקיר את חיי ילדנו ונכדינו בידי זרים", כתבו התושבים שפרסמו המודעות כשהן לא חתומות. כמאה תושבי קרית ארבע התומכים בעמדת השומרים אף הפגינו השבוע מול ביתו של ראש המועצה מלאכי לוינגר, תוך שהם דורשים ממנו לפעול לשמירה על תנאי העסקתם. "השומרים ביקשו ממחלקת הביטחון הבטחות כתובות לשמירת תנאי העסקתם, לטענתם מחלקת הביטחון התעלמה מבקשותיהם, ככל הנראה מתוך הבנה שהם יהיו מוכרחים להמשיך בעבודתם בכל מקרה. לטענת השומרים הוצע להם תנאים מחפירים להמשך עבודתם", כתבו בהודעה שהפיצו והאשימו: "ראש המועצה גרם לנו לאבד את מקום עבודנו מזה שנים במהלך חסר אחריות".

מנגד, טוענים במועצת קרית ארבע כי אין לדברים שחר. "אנחנו רצינו שכל העובדים ימשיכו בחברה החדשה, אבל יש גורמים אינטרסנטים שמסכלים את המהלך פעם אחר פעם", אומר אייל גלמן, ראש מחלקת ביטחון ביישוב. "הם מאיימים על אנשים כדי שהם לא יעבדו בחברה החדשה, אנשים ממש מפחדים מוועד השומרים. בסופו של דבר נאלצנו להביא אנשים מבחוץ".

לדברי גלמן, המודעות הגזעניות הינן ניסיון של אינטרסנטים להפוך הנושא לגזעני במקום לעסוק במהות ובפועל אין לדברים שחר. "המאבק הזה אינו בשביל השומרים, מכיוון שהיינו פותרים את הבעיה הזו כבר מזמן. גורמים אינטרסנטים מנסים להפוך את זה לשאלה של זרים או דרוזים כדי לחמם את האווירה, אבל זה שקר. אנחנו רוצים את תושבי המקום בגלל שזה היישוב שלנו וראוי שאנחנו נאבטח אותו, אבל אין קשר לדרוזים או לא דרוזים. זה יוצר חילול השם, פגיעה משמעותית בקרית ארבע, בהתיישבות ובביטחון. אנשים מנסים להמציא גזענות במקום שאין כזה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן