מובילים בציונות

יהודה הראל, אבי ההתיישבות ברמת הגולן, העיתונאית קרוליין גליק, והרב בני אלון - אלו הם הזוכים בפרס מוסקוביץ' לציונות. הראל: "החזרת רמת הגולן ירד מהפרק"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 13/04/16 11:12 ה בניסן התשעו

מובילים בציונות

יהודה הראל, חבר הכנסת לשעבר ומאבי ההתיישבות ברמת הגולן, וזוכה פרס מוסקוביץ' לציונות אמר הבוקר (ד') ל'כיפה' כי כיום לא קיים כבר שיח סביב גבולות רמת הגולן: "הנושא של החזרת שטחי רמת הגולן ירד כבר מהפרק לדעתי". עוד הוסיף כי בימים אלו "אני ממשיך להיות פעיל בפיתוחה ויישובה של רמת הגולן".

לדבריו של הראל, אחד ממליציו לקבלת הפרס היה סמי בר לב, ראש המועצה של קצרין, ברמת הגולן. המועמדים לפרס יודעים על כך וצריכים לתת את הסכמתם ללצורך הגשת מועמדות. בתגובה לזכייה אמר הראל כי הוא מודה לוועדה ולממליצים על הפרס.

הזוכים הנוספים בפרס מוסקוביץ' לשנת 2016 הם העיתונאית קרוליין גליק והרב בני אלון. פרס מוסקוביץ' נוסד על ידי ד"ר ארווינג וצ'רנה מוסקוביץ', כביטוי לתמיכה במגשימי הציונות בחברה הישראלית של היום, הפועלים לטובת צרכי הכלל, וכדי להבטיח את חוסנו של הבית הלאומי היהודי.

בחירת הזוכים בפרסים נעשית על ידי ועדה ציבורית מיוחדת החברים בה: הגב' צ'רנה מוסקוביץ'- יו"ר, השר לשעבר, פרופ' משה ארנס, תא"ל (מיל.) אביגדור קהלני, השגריר יורם אטינגר, הרב ידידיה אטלס, הרבנית אסתר יונגרייז, הרב פסח לרנר, הרב דניאל מוסבקוביץ', פרופ' ישראל אומן - יועץ מיוחד לוועדת הפרס והגב' רות ליברמן - מנהלת הפרס.

אל ועדת הפרס הוגשו מאות מועמדויות ולאחר תהליך ארוך נבחרו הזוכים, בהם ראתה את השתקפות מיטב העשייה הציונית, במציאות הישראלית המורכבת כל-כך שבתחומי החברה, החינוך וההתיישבות. כספי הפרס, 100,000 $ מחולקים בקרב הזוכים ומוענקים בטקס מיוחד שיערך למחרת יום ירושלים, ביום שני ה-6 ליוני, בגן הלאומי עמק צורים שלמרגלות הר הצופים, של רשות הטבע והגנים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן