מה מצפה לאופק בוכריס ביום שאחרי עסקת הטיעון?

לאישור הסדר הטיעון בפרשת תא"ל במיל' בוכריס, יש השלכות לגבי עתידו. הרישום הפלילי והקלון שיירשמו לו, ימנעו ממנו לשאת בתפקידים ציבוריים ויתכן שאף תשלל ממנו הזכות לשרת במילואים

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/12/16 12:21 ד בכסלו התשעז

מה מצפה לאופק בוכריס ביום שאחרי עסקת הטיעון?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בסוף השבוע שעבר חתם חתם תא"ל במיל' אופק בוכריס על הסדר הטיעון, במסגרתו הודה ביחסים אסורים עם אחת משתי המתלוננות נגדו. בעוד כשבועיים צפוי בית הדין הצבאי לדון בהסכם ולהחליט האם לאשר אותו. לכתב האישום המתוקן, בעקבות ההסדר, יש השלכות לא מבוטלות על עתידו של בוכריס.

הסדר הטיעון אושר על ידי שתי המתלוננות והעבירות עליהן הודה בוכריס, יישאו רישום פלילי וקלון ציבורי. כתוצאה מכך, לפחות בשנים הקרובות, הוא לא יוכל לשאת בתפקידים ובמשרות ציבוריות. עד שהעסקה תאושר על ידי בית הדין הצבאי, צפויה למח"ט גולני לשעבר, בדיקת הערכת מסוכנות, במהלכה תיבדק הבעת החרטה של בוכריס על מעשיו. ההערכה תהיה אצל גורמי מקצוע מטעם המדינה ובהם פסיכיאטר. ההליך הפרטני כולל שאלות חודרניות ובדיקת הבעת חרטה על מעשיו. תסקיר בנושא יוגש להרכב שלושת השופטים בראשותה של תת-אלוף אורלי מרקמן, כשיקול נוסף אם לאשר את ההסדר.

על פי כתב האישום החדש, שגיבשה הפרקליטות הצבאית במסגרת הסדר הטיעון, נכתב כי העבירות בהן מואשם בוכריס הן בעילה אסורה בהסכמה עם מתלוננת אחת והתנהגות שאינה הולמת כלפי השניה. עונשו של הקצין הבכיר לשעבר, יסתכם במאסר על תנאי והורדה לדרגת אל"מ.

(צילום: פלאש 90)

העונש שסוכם על שני הסעיפים: מאסר על תנאי והורדה לדרגת אלוף-משנה. עם זאת, כתב האישום החדש כולל נספח עם ציון יחסי המין האסורים שקיים בוכריס עם פקודתו. בוכריס הודה למעשה בקיום יחסי המין לאחר חודשים ארוכים של הכחשות גורפות. כתב האישום החדש הינו מצומצם ומרוכך יותר, בפרקליטות הצבאית הסבירו כי בשני כתבי האישום העובדות נשארו בעינן והשמטת הפרטים נועדו לשם הגנה על כבודן של המתלוננות.

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי אייזנקוט התבטא אתמול בנוגע להודאתו של מי ששירת בעבר תחתיו ואמר, "בכוונתי להמשיך ולגלות אפס סובלנות כלפי כל מקרה של הטרדה או פגיעה מינית בצה״ל. לעבירות שתא"ל (מיל׳) בוכריס הודה בביצוען, אין ולא היה מקום בצה"ל, בשרות סדיר ובשירות מילואים". ובכך רמז ככל הנראה כי יקבל את המלצתו של הפרקליט הצבאי הראשי שהמליץ לרמטכ"ל להדיח את בוכריס משירות מילואים פעיל.