מה מצליח להפגיש בין "הצופים" ל"עזרא"?

מאהל ההידברות של "בני עקיבא" בגן העצמאות בירושלים, מצליח לחבר בין חברי תנועות הנוער השונות, לדיון משותף סביב נושאים העומדים על סדר יומה של החברה הישראלית

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 08/07/13 13:30 א באב התשעג

מה מצליח להפגיש בין "הצופים" ל"עזרא"?
פרטי, צילום: פרטי

מה מצליח להביא את תנועת הצופים ותנועת עזרא למאהל אחד? עם פתיחת החופש הגדול הוקם אמש מאהל הידברות של תנועות הנוער ועמותת גשר. מאהל ההידברות ביוזמתה של תנועת בני עקיבא הוצב בגן העצמאות בירושלים ויארח את חניכי תנועות הנוער הדתיות והחילוניות. לאורח כל שעות יפקדו את המאהל חברי כנסת, אנשי תקשורת, פעילים חברתיים ומובילי דעת הקהל מכל קצוות החברה הישראלית על מנת להיפגש עם הנוער הישראלי ולשוחח איתו באופן בלתי אמצעי.

אחד הנושאים החשובים שלקחו על עצמם מארגני המאהל הוא ליצור מיזוג ושיח בין דמויות, שלולא המאהל כנראה שלא היו זוכים להיפגש. פאנל מפתיע יתקיים ביום רביעי הקרוב, בו העיתונאי גדעון לוי מעיתון ”הארץ“ ישוחח עם יוסף רוסו עורך עלון השבת ”עולם קטן“, יחד עם קובי אריאלי. כמו כן, הדסה פרומן, אשתו של הרב פרומן זצ"ל, תפגש עם רינו צרור ואלה ילמדו אל תוך הלילה. ביומו האחרון, המאהל יפעל עד חמש לפנות בוקר כאשר החל מחצות יתקיים לימוד זהר לדתיים וחילונים.

(צילום: פרטי)

את המאהל יפקדו מידי יום מאות בני נוער שיגיעו לפעילויות, התנדבויות, צפייה בסרטים, סדנאות של עמותת גשר והשתתפות בפאנלים. חניכי תנועות הנוער השונות בעיר ירושלים יגיעו מדי למאהל שיסגר ביום חמישי הקרוב.

"השנה, בפעם שניה ברציפות, בני עקיבא יחד עם תנועות הנוער האחרות בעיר, ועמותת גשר, הקמנו מאהל בגן העצמאות בירושלים במטרה ליצור שיח פתוח ובלתי אמצעי בין החניכים, ולחשוף אותם לעולמות שהם לא הכירו", אומרת לכיפה כרמל צ'רקה, יוזמת ומארגנת האירוע.

צ‘רקה אומרת כי "אנחנו מזמינים את כולם לקחת חלק, ולעצב את האופי של המאהל. הנושא שבחרנו השנה הוא 'חיים יהדות יוצרים תרבות' ובמאהל נדבר על התרבות שלנו, הפייסבוק, הסמארטפונים, ואיך הם משפיעים על השיח ועל הקהילה שלנו. נדבר גם על התרבות בחברה הישראלית ואיזו תרבות אנחנו רוצים ליצור כאן? אני מזמינה את כולם לבוא, לראות, להקשיב ולשתף".