מה מעכב את יישום החלטת הממשלה בנושא הגיור?

עמותת עיתים פנתה במכתב לרב דרורי ולועדת ההיגוי בנושא ההיגוי בבקשה להבין מדוע יישום החלטת הגיור מתעכבת, זאת למרות שאושרה לפני יותר משלושה חודשים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/02/15 16:33 ל בשבט התשעה

מה מעכב את יישום החלטת הממשלה בנושא הגיור?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חברי עמותת עיתים מגיבה לדברי הרב צפניה דרורי ב'כיפה' שאמר היום בצהריים בראיון כי בסך הכל כולם מסכימים על מתווה הגיור הנכון. לדברי עיתים, אם אכן כך הדבר, מה מעכב את יישום החלטת הממשלה בנושא הגיור?

החלטת הממשלה לפתוח את שערי הגיור ולהקים בתי דין מקומיים לגיור התקבלה ב-2 בנובמבר 2014. במסגרת ההחלטה הוקם "ועדת היגוי", בראשות הרב צפניה דרורי, לליווי היישום של החוק וקביעת כללי דיון לבתי הדין המקומיים.

כיום, לאחר למעלה משלושה חודשים טרם הוקם אפילו הרכב אחד, אף שהוגשו בקשות שונות למערך הגיור, ולא נקבעו כללי דיון על ידי ועדת ההיגוי.

במכתב ששלח עו"ד אלעד קפלן, מנהל המחלקה למדיניות ציבורית ומשפטית ב'עתים' לועדת ההיגוי, נכתב: "כבר חלפו שלושה חודשים מאז ההחלטה ועדיין לא נקבעו כללי הדיון, לא אושרו הבקשות שהוגשו להקמת מותבי גיור מקומיים ולא נפתחו הליכי גיור למתגיירים".

כמו כן, ביקש עו"ד קפלן לאשר באופן מיידי את הרכבי הגיור המקומיים שכבר הגישו בקשה, ובכלל זה בית דין לגיור בראשות הרב שלמה ריסקין, רב העיר אפרת, וכן לפרסם את הפרוטוקולים של ועדת ההיגוי שהוקמה מכוח החלטת הממשלה.

הרב ד"ר שאול פרבר, מנהל 'עתים': "סכסוכים פנימיים בתוך הציונות הדתית מעכבים כבר שנים את פתיחת שערי הגיור בישראל. החלטת הממשלה ברורה מאוד ונועדה לאפשר לרבנים מקומיים לגייר, אבל לצערי מאבקי כוח בין רבנים מונעים את יישום ההחלטה תוך פגיעה בציבור המתגיירים."