מה חיפש הרב שטרן באמצע הלילה בכיכר ציון?

הרב אריה שטרן סייר יחד עם אלעד מלכא בכיכר ציון וישב לשיחה ארוכה עם נערים פעילי ארגון הימין הקיצוני להב"ה שהגיעו להפגין נגד מיסיונרים. הרב שטרן: בירכתי אותם שלא יצטרכו להיות ביום חמישי בלילה בכיכר ציון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/07/15 16:24 כה בתמוז התשעה

מה חיפש הרב שטרן באמצע הלילה בכיכר ציון?
אילוסטרציה: Sophie Gordon, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: Sophie Gordon, פלאש 90

כנראה שנערי כיכר ציון הידועים לא ציפו לפגוש את רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, ביום חמישי בלילה, והופתעו אפילו יותר מכך שהתיישב לצידם והחל לשוחח עמם.

ביום חמישי האחרון התקיים מפגש מוזר למדי בין הרב אריה שטרן, שהגיע יחד עם מחזיק תיק הנוער במועצת העיר י-ם אלעד מלכא, למרכז העיר, במטרה לפגוש את נערי הכיכר. השניים סיירו במרכז העיר, ועצרו לשיחה ארוכה עם נערים פעילי ארגון להב"ה שהגיעו למקום להפגין נגד מיסיונרים.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/71220156794.mp4[/embed]

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/712201554776.mp4[/embed]

"ראיתי לנכון לראות את העיר גם ביום חמישי בערב. קל לראות את העיר ביום, אבל יש צדדים אחרים לעיר וצריך גם אותם להכיר. יש דיבורים על כך שמתרחשים דברים לא כל כך בסדר בכיכר ציון והיה לי חשוב להגיע ולראות מה קורה שם היה לי חשוב לבדוק ולראות איך לתקן את הדברים בשורש בעזרת אנשי מקצוע", הוא מספר בשיחה ל'כיפה'. עוד סיפר כי "נערים ביקשו ממני לברך אותם וביכרתי שלא יצטרכו להיות ביום חמישי בלילה בכיכר ציון".

(צילום: אלעד מלכא)

באופן מפתיע, את עיקר המפגש עשה דווקא עם נערים, פעילי ארגון הימין הקיצוני להב"ה. "צריך למצוא לשון משותפת אבל אין שוני אמיתי בין הקבוצות היריבות. גם אנחנו נגד התבוללות ונגד שהות של נשים עם גויים אבל צריך להיזהר לא לעורר שנאה. הסגנון שלהם בעייתי וצריך להעמיד אותם במקום הנכון, לא במקום של שנאה. כוונתם רצויה במובן העקרוני והרעיוני אבל אסור לקדם סגנון של שנאה. אלו שעומדים מנגד לא חולקים עליהם אלא יוצאים נגד הסגנון. צריך להימנע מפרובוקציות בשטח".

בתשובה לשאלה האם הוא מתכוון לבקר גם במשחק של בית"ר בעקבות הטענות החוזרות והנשנות על סגנונם הבוטה של אוהדי הקבוצה, חייך הרב שטרן ואמר כי אין לו תכנון שכזה. "אני לא חושב שאגיע למשחק של בית"ר ירושלים ואף פעם לא ביקרתי במשחק כדורגל. אני לא חושב שזה מקום מתאים לרב בהכרח, אבל אמשיך לבקר במקומות שונים בעיר. בתוך עמי אני יושב".

אלעד מלכא, חבר מועצת העיר, אמר "נוער להב"ה מורכב מקבוצת מבוגרים שחלקם בעלי אידיאולוגיה אלימה ומנערים אשר חלקם מוכרים לשירותי הטיפול והרווחה בעיר. בכוונתי לטפל ולחפש פתרונות לאלימות שהם יוצרים סביבם. המפגש איתם היה לא קל, ואני תקווה שקבוצות פעילים חברתיים כגון "ירושלים לא שותקת לגזענות" ו"מדברים בכיכר" יצליחו לרסן אף הם את בני ובנות הנוער.