מה ביקש דונלד טראמפ בפתק שהוטמן בכותל?

לדונלד טראמפ יש בת גיורת, נכדים יהודים וצוות יהודי וישראלי לא קטן שמלווה אותו לכל אורך המירוץ לבית הלבן. לכן זה היה רק עניין של זמן עד שפתק שכתב בעצמו יעשה את דרכו עד לכותל המערבי

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/11/16 17:39 ל בתשרי התשעז

מה ביקש דונלד טראמפ בפתק שהוטמן בכותל?
Kobi Gideon/GPO, צילום: Kobi Gideon/GPO

אם דונלד טראמפ, יזכה בשבוע הבא במירוץ לנשיאות ארה"ב, הוא יצטרך להודות ללא מעט גורמים. לבוחריו שנתנו בו אמון, להילרי קלינטון, שמוצאת כל דרך אפשרית להסתבך, ל- FBI שהחליט לחדש את חקירת פרשת המיילים של יריבתו הדמוקרטית, שבוע לפני הבחירות וחשוב מאוד שהוא לא ישכח להודות גם לריבונו של עולם, אליו פנה טראמפ באמצעות פתק ששלח להטמנה בכותל.

לטראמפ, יש דיאלוג מעניין עם היהדות. בתו איוונקה התגיירה לפני מספר שנים ומקפידה לשמור שבת ולקיים, יחד עם בני משפחתה, אורח חיים אורתודוכסי. מסתבר שאייונקה הסבירה לאביה על חשיבות התפילה בכלל ובכותל המערבי בפרט, על כן, בעצתה, שיגר בשבוע שעבר טראמפ, פתק לכותל אשר הוטמן במקום על ידי יועצו דיוויד פיימן רגע לפני עצרת התמיכה בטראמפ שהתקיימה בעיר העתיקה בירושלים.

(צילום: )

״אלוקים, אנא ברך את ארצות הברית, את חיילינו ואת בנות בריתינו״ נכתב בפתק בשמו של טראמפ, ״מי ייתן והשגחתך תגן ותחזק את האומה הנהדרת שלנו״. כך כתב המועמד לנשיאות בפתקו. לדברי יועציו הקרובים של טראמפ, הוא מרבה לדבר על המסורת היהודית אותה הוא מכיר מבתו ומנכדיו. והקשר עם צוותו הישראלי בוודאי שלא גורע מכך. הצוות הישראלי, שזכה לשבחים בתקשורת האמריקנית, שותף לגיבוש האסטרטגיה של הקמפיין, בפרט במדינות בהן יש ריכוזים יהודיים ושל נוצרים אוהדי ישראל. התקשורת בארה"ב אף פרגנה לצוות הסרוג של טראמפ בהם, צביקה ברוט, רוני ארזי, דנה מזרחי, אריאל סנדר וירח טוקר.

היום נודע, שעל רקע חידוש החקירה בעניין פרשת המיילים של הילרי קלינטון, טראמפ חזר לעניינים וע"פ סקר של ABC, לראשונה, מזה הרבה זמן, הוא אף חזר להוביל במירוץ בפער של אחוז אחד.