מהלך עוקף בג"ץ: ח"כים מימין מנסים להכשיר מאחזים בחוק

השרה לימור לבנת פועלת להקמת צוות מומחים להכשרת הבנייה במספר מקומות ביהודה ושומרון, כדאי להסדיר הבנייה על קרקעות פרטיות ביהודה ושומרון – ובניגוד להחלטת בג"ץ

חדשות כיפה אורי פולק 09/10/11 15:17 יא בתשרי התשעב

מהלך עוקף בג"ץ: ח"כים מימין מנסים להכשיר מאחזים בחוק
מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה, צילום: מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה

האם חברי הכנסת מהימין יצליחו לסכל פינוי מאחזים ביהודה ושומרון? השרה לימור לבנת הציעה היום (א') בישיבת שרי הליכוד כי יוקם צוות מומחים חיצוני שיבחן הסדרת הבנייה על קרקעות פרטיות ביהודה ושומרון, זאת כדי לסכל את מהלך בג"ץ שדורש את פינוי היישובים כבר בחודשים הקרובים.

השרה לבנת אמרה בישיבה כי "החלטת בג"ץ המורה להרוס בעוד זמן קצר 160 מבנים בכמה יישובים ביהודה ושומרון איננה מתקבלת על הדעת". בין היתר התייחסה לבנת לשכונת האולפנא ביישוב בית אל, שהוקמה לפני 15 שנים בתמיכת הממשלה ובאמצעות מענקים ממשרד השיכון - ועומדת בפני פינוי על פי החלטת בג"ץ.

"לא מדובר בהתיישבות פרועה במאחזים, אלא במשפחות שהתיישבו באופן חוקי. לא ייתכן שבתים של כאלף איש יהרסו, והם ימצאו עצמם ללא קורת גג", הדגישה לבנת, שציינה כי בחלק מהמקרים ביהודה ושומרון "מדובר בקרקעות שאין להן דורש, ובמקרים אחרים מדובר בקרקעות שלתובעים שלהן לא ברור אם יש בכלל מסמכים המוכיחים את בעלות על הקרקעות". לטענתה, "צוות מומחים חיצוני צריך לבחון את הנושא ולהציע פתרונות כולל אפשרות של הסדרת הנושא באמצעות פיצויים. התפקיד שלנו זה לא להיות בולדוזרים ולהרוס".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה את מזכיר הממשלה צבי האוזר לבחון את הקמת הצוות כבר בתקופה הקרובה. בימין מקווים כי הקמת הצוות ופעולתו יצליחו למנוע את החלטת בג"ץ, כמהלך מאסף בטרם יפונו אותם יישובים.