מהומה במערת המכפלה סביב ביקורו של שר הביטחון

פעיל הימין ברוך מרזל התנגד להפסקת לימודם של ילדי ת"ת זילברמן במערת המכפלה בשל ביקורו של שר הביטחון משה יעלון ומחה עם בואו על מדיניותו כנגד ההתיישבות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/08/15 10:19 כו באב התשעה

מהומה במערת המכפלה סביב ביקורו של שר הביטחון
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

לרגל ביקור של שר הביטחון, בוגי יעלון, נכנסו כוחות הביטחון למערת המכפלה והודיעו לכולם לצאת. פעיל הימין ברוך מרזל התנגד והודיע לקצינים שילדי ת"ת זילברמן הלומדים במקום בצורה קבועה לא יצאו וכי הוא מוכן להיעצר על כך.

הקצינים במקום שהבינו שמרזל לא מתכוון לוותר והחליטו למנוע את המהומה, הגיעו איתו להסכמה שהוא עצמו ייצא מהמערה, אך הילדים ילמדו כרגיל מבלי שיאלצו להפסיק מלימודם. מרזל שהמתין מחוץ למערה, קידם את רכבו של שר הביטחון בזעקות: "אויב ההתיישבות שר חסר ביטחון חזק נגד יהודים וחלש על הערבים". כוח יס"מ שהיה במקום פינה את מרזל בכוח.

בתגובה אמר מרזל: "זהו שר הביטחון הגרוע ביותר להתיישבות זו חוצפה שבגללו ביקשו לפנות יהודים ממערת המכפלה".

זהו האירוע השני ארליו קשור מרזל הנוגע למערת המכפלה. ביום חמישי שעבר נעצר מרזל, בחשד שהשתתף באירוע הפרת סדר בליל תשעה באב במערת המכפלה, בעת קריאת מגילת איכה. מפעיל המואזין במערה נכנס וכרז בכריזה, זאת למרות שלא היה מדובר בזמן תפילה של מוסלמים, ומטרתו באופן מוצהר הייתה להפריע לקריאה. המתפללים היהודים ביקשו מהשוטרים במקום שיפסיקו את ההפרעה ולא נענו. בתגובה החליטו המתפללים לחסום את החדר בו שהה המואזין ומנעו ממנו לצאת ממערת המכפלה.

ברוך מרזל אמר באירוע כי הוא "מאשים את ראשי מערכת הביטחון בחברון המנסים כל הזמן ללכת לקראת האויב הערבי על חשבון הסטטוס קוו ופגיעה ביהודים. זה לא מכבר המח"ט פתח חניות של ערבים על הציר המהוות סיכון ביטחוני והתנהלותו מביאה את חברון לסף פיצוץ אחרי שנים של שקט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן