מהבית היהודי לדרום אמריקה: דני דיין מונה לתפקיד שגריר ישראל בברזיל

ראש מועצת יש"ע לשעבר מסר כי "הבטחתי לראש הממשלה שלא אחסוך מאמץ ויצירתיות במילוי המשימה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/08/15 17:16 כ באב התשעה

מהבית היהודי לדרום אמריקה: דני דיין מונה לתפקיד שגריר ישראל בברזיל
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

חצי שנה לאחר שלא צלח להיכנס במקום ריאלי בכנסת, וזנח את הבית היהודי בזעם, דניין דיין מונה לתפקיד שגריר ישראל בברזיל, כך הודיע היום (ד') ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו. ברזיל, המדינה הגדולה בדרום אמריקה, כ-200 מיליון אזרחים והיא הכלכלה השביעית בגודלה בעולם.

רק אתמול חשף דני דיין כי לא פרש מהנהגת מועצת יש"ע אלא הודח. "אתה חושב שעזבתי את מועצת יש"ע? הודחתי בגלל עמדותיי נגד אלימות", אמר בתכנית 'הפטריוטים' בערוץ 20.

"בוא אגיד לך את האמת", חשף במהלך דיון סוער עם קלמן ליבסקינד. "אתה חושב שהתפטרתי לבד ממועצת יש"ע? אני הודחתי ממועצת יש"ע בגלל עמדות כאלה, שהייתי נגד דברים כאלו, נגד אלימות. שאמרתי שההתיישבות חזקה מספיק שגם בנושאי מאחזים אנחנו יכולים ללכת צעד אחד אחורה ואז שני צעדים קדימה ולא חייבים תמיד להתבצר על הגג. הפינוי של בית אחד הוא לא סוף ההתיישבות".

במשרד הראש הממשלה הדגישו כי ישראל שמה לה לדגש לפתח את קשרי המסחר עם השווקים הבינ"ל בדרום אמריקה ובדגש על ברזיל. בברזיל גם קהילה צומחת של למעלה מ-40 מיליון נוצרים אוהבי ישראל.

דני דיין, יליד ארגנטינה, בן 59, נשוי+ 1, בעל תואר שני במימון. היה יו"ר מועצת יש"ע בין השנים 2007-2013 ועסק באופן יומיומי בפעולות הסברה בארץ ובחו"ל. דיין היה במשך שנים ממקימי ובעלי חברת אלעד מערכות תוכנה ושימש כיו"ר מועצת המנהלים שלה ושל החברות הבנות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אמריקה הלטינית היא אחד היעדים המרכזיים של מדינת ישראל כחלק מהמאמצים לפתח שווקים חדשים אשר יתרמו להגדלת הצמיחה במשק. אני סמוך ובטוח שדני דיין יביא איתו לתפקיד את ניסיונו הרב ויעמיק את היחסים בין ישראל לבין ברזיל".

דני דיין: "נעניתי לאתגר שהציב בפני ראש הממשלה להעמקת היחסים בין ישראל ובין ברזיל ושיפורם. הבטחתי לראש הממשלה שלא אחסוך מאמץ ויצירתיות במילוי המשימה האסטרטגית שהטיל עלי. אף שלא התחייבתי שנביא מדליית זהב בריו 2016, נקווה כולנו שכך יהיה".