מדרשת לינדנבאום חנכה את בית המדרש הגדול בעולם לנשים

בית המדרש בירושלים, המעוצב בצורת אוהל, כולל 250 מקומות ישיבה. בטקס החניכה אמר ראש העיר, ניר ברקת: "ירושלים לא שלמה אם היא לא יודעת לחבר את כלל הזרמים בחברה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/13 11:50 י בסיון התשעג

מדרשת לינדנבאום חנכה את בית המדרש הגדול בעולם לנשים
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

מדרשת לינדנבאום בירושלים חנכה בשבוע שעבר את בית המדרש הגדול בעולם המיועד לנשים ע"ש לינדה ומורי לאוליכט, שגודלו כ-350 מ"ר והוא מכיל כ-250 מקומות ישיבה. בית המדרש מעוצב בצורת אוהל, וההחלטה על הקמתו התקבלה נוכח הגידול הניכר בנשים הלומדות במסלולים השונים ללימוד תורה במסגרת המדרשה, המציעה מסלולי לימוד לנשים המשולבים עם שירות צבאי משמעותי.

באירוע החניכה השתתף ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שאמר כי ”אלפיים שנה חיכו אבותינו למעמד הזה ולפעמים אני צובט את עצמי על מה שהמדינה הספיקה לעשות ב-65 שנות אחדות וב-46 שנות איחודה של העיר. עם זה, ירושלים לא שלמה אם היא לא יודעת לחבר את כלל הזרמים בירושלים דתיים לצד חילוניים, לצד חרדים ולצד מיעוטים שונים“.

ראש מוסדות ”אור תורה סטון“, הרב שלמה ריסקין, ציין בטקס כי ”במקום זה הצלחנו בשנים האחרונות להוציא נשים מנהיגות וטוענות לבתי דין רבניים. הקמנו ישיבת הסדר לנשים שברוך השם גם מגיעות בהמשך דרכן להיות מפקדות ומובילות. הצלחנו ללמד תורה נשים מחוץ לארץ, מצפון אמריקה ומדרום אמריקה. הוצאנו מנהיגות רוחניות“.

לדברי ראש המדרשה, הרב אוהד טהרלב, הקמת והפעלת בית המדרש הינו ”שיא פעילותנו להגשמת חזונה של המדרשה - לימוד תורה מעמיק, מורכב ורציני לנשים והכנסתן לעולם התורה, המהווה את הבסיס לעולמנו הרוחני והדתי“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן