מדריכה בסניף בנ"ע לעיריית רחובות: "בואו לא נחכה עד שח"ו יקרה משהו לאחד החניכים"

סניף בנ"ע ברחובות מרכז מונה כ- 250 חניכים. מאחר ומבנה הסניף לא יכול לאכלס את כולם, נאלצים עשרות ילדים להשתתף בפעולות "על הכביש הצמוד לסניף בין משאיות חונות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/09/16 13:35 ד באלול התשעו

בסניף בני עקיבא ברחובות מרכז נאלצים עשרות חניכים לסכן את חייהם מידי שבוע. כך עולה מדברים שכתבה, מדריכה בסניף, בדף הפייסבוק שלה ובשיחה שקיימה עם 'כיפה'.

"מבנה הסניף שלנו לא מספיק גדול כדי שכל החניכים יהיו בתוכו בזמן הפעולות". אומרת ל'כיפה', טליה בת ה-15, מדריכה בסניף ומוסיפה ש- "10 קבוצות חניכים נאלצות לצאת החוצה". לטענתה כשהגיע לסניף לפני כ- 7 שנים המצב היה שונה, "כשהסניף נבנה, הוא נבנה על שטח עצום ועם השנים לקחו עוד ועוד שטחים ועכשיו מתכננים לקחת את השטח האחרון ולבנות עליו בניין של שלוש קומות ואין לנו עוד איפה לעשות פעולות חוץ מהכביש וזה מאוד מסוכן". לדבריה בסיפור מעורבים גורמים שונים, "המזכ"ל מעורב, נפגשנו, יחד עם הורים של חניכים, גם עם נציג הבית היהודי בעיר, אמיתי כהן ועו"ד אבי מוזס ומתוכננת לנו פגישה עם ראש העיר בשבוע הבא. המטרה שלנו היא להשאיר את השטח בידי הסניף כדי שיהיה לנו מקום להעביר בו פעולות לחניכים".

בנוסף, מספרת טליה כי גן שנבנה מול הסניף חוסם להם את המעבר למגרש הכדורסל בו מועברות חלק מהפעולות. "כדי ללכת למגרש הכדורסל, אנחנו צריכים לעבור עם כל החניכים מסביב וממש קרוב לכביש, ככה כל שבת".

(צילום: באדיבות סניף בני עקיבא רחובות)



בפייסבוק כתב טליה בפנייה לעיריית רחובות כי "המצב הנוכחי הוא כזה; בכל שבת, ישנם כ10 (!!) קבוצות ילדים העורכות את הפעולות שלהם (מחוסר ברירה) מחוץ למבנה הסניף.". בהמשך היא כותבת על האפשרויות העומדות בפני החניכים, "אופציות למיקום הפעולה: מגרש הכדורסל ושטח החול. מאחר ושטחים אלו אינם גדולים מספיק, ישנם כשלוש עד חמש פעולות הנערכות על הכביש הצמוד לסניף בין משאיות חונות! מה שגורם לכחמישים עד מאה חניכים המתרוצצים בין המשאיות החונות ובין הכביש לכיכר בכל שבת ושבת!!!!!!". בסיום הפוסט כותבת טליה כי "לא הגיוני שלסניף שלנו- בית שני ל250 חניכים ומדריכים, לא יוקצב אף שטח פעילות מחוץ למבנה. בואו לא נחכה עד שח"ו יקרה משהו לאחד החניכים כדי שעיריית רחובות תתעורר."

אמיתי כהן, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק שכונות ומורשת, אומר ל'כיפה' כי יש מאמץ גדול מצד כל הגורמים למצוא פיתרון לבעיה, "אנחנו בקשר עם ההורים והחניכים ונפגשתי גם עם ח"כ מוטי יוגב בנושא. בשבוע הבא יש פגישה עם ראש העיר ואנחנו מקווים שהעניין יפתר".

מעיריית רחובות מסרו בתגובה לדברים כי "עיריית רחובות אכן ביצעה עבודות שדרוג בבית הספר חב"ד בנות, אך בשום אופן לא על חשבונם של חניכי תנועת הנוער 'בני עקיבא'. להיפך, בימים אלה נבנית עבור חניכי התנועה דרך גישה נוחה שתאפשר להם שימוש חופשי בחצר בית הספר ובמגרש הספורט. אנו עושים ככל שביכולתנו בכדי לחזק את תנועת 'בני עקיבא', ועל כך תעיד ההשקעה הכספית הגבוהה במבנה בו מתקיימת פעילותה."