מדינת ישראל הפקידה את מפתחות הכניסה לעם היהודי בידי אנשים שלא מבינים את גודל האתגר

ועדת חוקה חוק ומשפט דנה בחוק הגיור. אלעזר שטרן "כל יום מתחתנים אנשים על פי ההלכה עם פוטנציאל גדול לממזרות- ולכן עלינו לקדם את החוק הכי מהר שאפשר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/14 17:38 ו בשבט התשעד

מדינת ישראל הפקידה את מפתחות הכניסה לעם היהודי בידי אנשים שלא מבינים את גודל האתגר

"החוק הזה צריך לעבור בכנסת הנוכחית ועדיף לכולנו שלא נתעורר מאוחר מדי", אמר הבוקר (ג'), חבר הכנסת אלעזר שטרן, בישיבת וועדת חוקה חוק ומשפט שדנה בחוק הגיור. "המספרים שאנחנו מדברים עליהם זה אנשים שחיים בינינו, משרתים יחד עם הילדים שלנו בצבא ומתחייבים להגן על העם היהודי בגופם".

בדבריו תקף שטרן את מתנגדי החוק ואמר "לצערי מדינת ישראל הפקידה את מפתחות הכניסה לעם היהודי בידי אנשים שלא מבינים את גודל האתגר וגודל המשמעות של הנושא לקיומנו כמדינה יהודית דמוקרטית".

"ביקשתי מח"כ דוד רותם לקחת את הצעת החוק ולהמשיך אותה במושב הכנסת הנוכחי. פניתי לסגן שר הדתות על מנת להגיע איתו להבנות לפני שהחוק יקודם ולשמחתי מצאנו את דרך המלך. הייתי אצל שני הרבנים הראשיים וקיבלתי את מהם את האישור להתקדם עם החוק בתנאי שנוסיף בחינה בכתב ושתוצאותיה יוגבלו בזמן ולכן אני חושב שאנחנו בשלים להמשיך הלאה. בל נשכח שכל עיכוב מגביר את תופעת ההתבוללות שגדלה והולכת גם ככה".

עוד אמר שטרן כי "כל הדיון היום מתעסק רק בגיורים על פי ההלכה. צריך לומר שמהיום שאני מתעסק עם גיור. כל הדברים והמהלכים שיזמתי היו וכובדו בעצה אחת עם רבנים כולל הרב עובדיה יוסף זצ"ל".

"אני רוצה להרגיע את ח"כ סטרוק, הדברים נעשו בתיאום עד עכשיו והם ייעשו בתיאום גם בהמשך. ליהדות התורה יש יתרון - יש להם מועצת גדולי התורה. יש עוד מפלגה שיש להם מועצת חכמי התורה, ויש כנראה מפלגה אחרת שלכל ח"כ יש רב משלו".

"בשורה התחתונה", סיכם חבר הכנסת. "כל יום מתחתנים אנשים על פי ההלכה עם פוטנציאל גדול לממזרות- ולכן עלינו לקדם את החוק הכי מהר שאפשר".

חוק הגיור אותו מקדם ח"כ שטרן יפתח למעשה את שערי הגיור בהקמת 30 הרכבי גיור נוספים ברחבי הארץ כאשר במסגרת המצב כיום ישנם רק כ-15 ראשי הרכבים וכ-30 דייני גיור. כמו כן, יוכל כל מתגייר לבחור היכן להתגייר כך שאם אחד הדיינים יחמיר או יסרב לגיירו, תהיה בפניו האפשרות לגשת לדיין אחר.