"מדינת ישראל היא מדינה יהודית ואחר כך דמוקרטית"

הרב הראשי הספרדי לישראל הרב יצחק יוסף אמר בחגיגות ה-50 לכנסת ישראל כי לפני הדמוקרטיה צריך לשמור על הצביון היהודי במדינה.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 19/01/16 20:00 ט בשבט התשעו

"מדינת ישראל היא מדינה יהודית ואחר כך דמוקרטית"
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, אמר היום (ג') בכנסת כי מדינת ישראל היא קודם כל יהודית ורק אחר כך דמוקרטית. את הדברים הללו אמר לרגל יום הולדתה של הכנסת.

הרב יצחק יוסף טוען כי הציביון היהודי במדינה צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות:"התפרסם סקר שמראה שמרבית הציבור חושב שמדינת ישראל היא קודם כל מדינה יהודית ואחר כך דמוקרטית. היו כמה שהביעו דאגה מהסקר הזה ולא מצא חן בעיניהם הסקר, ורצו שיהיה הפוך. ואני אומר, חזק וברוך, טוב מאוד! זה כבוד לכנסת שכך הציבור רואה אתכם. קודם כל מדינה יהודית, אחר כך מדינה דמוקרטית, זה אחר כך. צריך לשמור על הצביון היהודי במדינה. תעשו הכל לשמור על הצביון היהודי של מדינת ישראל".

הרב דיבר בשבח עריכת סדר מיוחד בערב ט"ו בשבט ליד שולחן ערוך עם פירות שבעת המינים. הרב יוסף ציטט מספר 'תיקון יששכר' שנכתב לפני כ- 500 שנה ואמר "הוא היה מקובל אמיתי. היום לצערנו הרב יש מקובלים מלשון מקבלים" ורמז לתעשיית הכלכלית סביב ה'מקובלים'.

באירוע בהשתתפו גם רבה של העיר ירושלים הרב אריה שטרן יו"ר הכנסת ח"כ יולי יואל אדלשטיין וכן חברי הכנסת אלי בן-דהן, יואב בן צור, יצחק וקנין, אורי מקלב, מרדכי יוגב ואיתן כבל.