מדוע מפלים יהודים בהר הבית?

ועדת הפנים של הכנסת דרשה תשובה ברורה מהמשטרה, שבחרה להתחמק מהתייחסות ישירה. ח"כ אריאל: "עובדתית, מפלים יהודים דתיים מעלייה להר הבית"

חדשות כיפה אורי פולק 15/06/11 14:23 יג בסיון התשעא

מדוע מפלים יהודים בהר הבית?
אריאל הורוביץ, צילום: אריאל הורוביץ

ועדת הפנים של הכנסת קיימה היום (ד') דיון סוער שעסק באפליה הננקטת כלפי יהודים דתיים וחיילים המבקשים לעלות להר הבית. הדיון התקיים כדיון מהיר לבקשתם של חברי הכנסת זאב אלקין, פרופ' אריה אלדד, אורי אריאל, ציפי חוטובלי וד"ר מיכאל בן ארי.

הדיון בנושא נפתח לאחר שיו"ר הועדה ביקר את התנהלות המשטרה, אשר התחייבה לפני מספר חודשים לספק תשובות בנושא לחברי הועדה - אך נמנעה מלעשות כן. נציג המשטרה שנכח בדיון, סנ"צ אבי ביטון, לא השיב ישירות לשאלות ועל כך זכה לתגובת ח"כ אריה ביבי - "חבל לטחון מים".

המדיניות שמובילה המשטרה גורסת כי יהודים דתיים אינם מופלים לרעה וכי אנשים המנועים לעלות להר הבית הינם כאלו שעורר בעבר פרובוקציות. ח"כ דני דנון שאל את נציג המשטרה האם חיילים במדים רשאים לעלות להר הבית - אך סנ"צ ביטון התחמק מתשובה והסתפק בכך ש"כל ישראלי רשאי לעלות להר".

"מבחינה עובדתית ברור שיש יחס שונה כלפי יהודים דתיים. אין זה נורמאלי שיהודי שומר מצוות לא יכול לעלות להר עם סידור", טען ח"כ אורי אריאל. הוא אף דרש מהמשטרה להגיש בזמן סביר הצעות לשיפור היחס כלפי יהודים. גם ח"כ זאב אלקין טען כי המשטרה "עושה צחוק מהכנסת" וכי "לא ייתכן שלאחר חודשיים וחצי לא יינתנו תשובות בכתב למכתב רשמי של הכנסת. מדובר בכבודה של הכנסת. אי אפשר לעשות מהכנסת צחוק והאחרונים שיכולים לעשות זאת הם השוטרים"

ח"כ מיכאל בן ארי בחר לשתף בדיון ולספר על חששותיו האישיים כשעלה בערב שבועות עם קבוצת מבקרים. הוא תיאר את הצקות אנשי הוואקף ואת העובדה שהמשטרה דחקה כל העת בקבוצה לסיים את הביקור בהר. ח"כ בן ארי קרא לשנות את המדיניות מן היסוד ולאפשר עלייה חופשית של יהודים אל ההר.