מדוע החברות הסלולריות מפלות את תושבי יהודה ושומרון?

ח"כ מוטי יוגב כינס את ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בועדת חוץ וביטחון, לדיון בנושא הפערים בכיסוי סלולרי ביו"ש: "למציאות הזו ישנן השלכות ביטחוניות והשלכות לחיי אדם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/10/13 13:03 כה בחשון התשעד

מדוע החברות הסלולריות מפלות את תושבי יהודה ושומרון?

ח“כ מוטי יוגב כינס היום (ג‘) את ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בועדת חוץ וביטחון, לדיון בנושא הפערים בכיסוי סלולרי ברחבי יהודה ושומרון. בדיון השתתפו נציגי משרד הביטחון, המנהל האזרחי, נציגי משרד התקשורת, ראשי מועצות, קב"טים, נציגי החברות הסלולריות וח"כים.

יוגב טען בדיון כי קיימים פערים בכיסוי הסלולרי ברחבי יהודה ושומרון וכי למציאות הזו ישנן השלכות ביטחוניות והשלכות לחיי אדם. ”באירועים שונים של תאונות דרכים ואירועי פח"ע, לא ניתן היה להתקשר ולהזעיק כוחות הצלה וצבא. גם כוחות הצבא, המשטרה וההצלה התקשו בתקשורת וכתוצאה מכך בטיפול באירוע בזמן“, אמר יוגב.

ראש המועצה האזורית שומרון אבי מסיקה אמר במהלך הדיון: "לא ייתכן שיתנהגו אלינו כאזרחים סוג ב' ונהיה מנותקים. לא הגיוני שאני נוסע על ציר ראשי בשומרון ואני צריך להתנצל 6 פעמים על ניתוק שיחה שיש לי, בציר תל אביב נתניה זה לא היה קורה!".

במהלך הדיון ענו נציגי החברות שקיימים קשיים שונים הייחודיים ליהודה ושומרון. "לנו יש רצון לפתור את זה אבל יש לנו חסמים כלכליים וקשיים נוספים", אמר נציג חברת פרטנר, אלכס שליו. יועץ שר התקשורת, יוסי חזאי, טען מנגד כי ”משרד התקשורת הוציא תכנית עבודה לחברות הסלולריות להתקנת אתרי תקשורת חדשים לכסוי הסלולרי ביהודה ושומרון".

בסיכומה של הישיבה נדרשו החברות לטפל בהשלמת הכיסוי הסלולארי בכל רחבי יו"ש. "על משרד התקשורת וקמ"ט תקשורת יו"ש במנהל האזרחי, לפעול ולאכוף את החברות שזכו במכרזים להשלמת פערי הכיסוי ביו"ש, כפי שמתחייב מאחריותם. אחריות זו מוטלת על משרד התקשורת וקמ"ט תקשורת במנהל האזרחי של יהודה ושומרון וכן על החברות שקיבלו זיכיון ואחריותן לממשן“, סיכם יוגב.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן