מדוע ביקש גבר ערבי את עזרת ארגון להב"ה?

לבקשת עזרה כזו בנצי גופשטיין לא ציפה. גבר ערבי סיפר ליו"ר להב"ה שביתו מנהלת, למורת רוחו, קשר עם בחור יהודי. לבקשתו, הצליח גופשטיין לנתק את הקשר בין השניים. "חבל שמה שערבי מבין, יהודים רבים אינם מבינים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/12/16 15:07 ח בכסלו התשעז

מדוע ביקש גבר ערבי את עזרת ארגון להב"ה?
פלאש 90. יונתן סינדל, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

אחת ממטרות ארגון להב"ה היא למנוע התבוללות בין יהודים לערבים. בדרך כלל בקשות העזרה ליו"ר הארגון, בנצי גופשטיין, מגיעות מהצד היהודי של הקשר הרומנטי. הפעם מי שביקש את התערבותו, הוא ערבי ישראלי שביתו ניהלה מערכת יחסים עם בחור יהודי.

גופשטיין מספר כי לפני מספר שבועות קיבל שיחת טלפון מפתיעה. על הקו היה ערבי שסיפר כי בעבר עבד כמשתף פעולה עם כוחות הביטחון ולכן משפחתו גדלה בירושלים וילדיו חונכו בבתי ספר ישראליים. כתוצאה מכך, בחלוף השנים, ביקשה אחת מבנות המשפחה להתגייס לצה"ל. להפתעתו, גילה האב הערבי, כי במהלך שירותה היא החלה לנהל קשר רומנטי עם בחור יהודי.

לדברי גופשטיין הערבי קבל על הקשר ואמר לו: "לזה אני כבר לא מוכן. כערבי, אני לא מוכן שביתי תצא עם יהודי, משום שאני רוצה לשמור על כבודנו, ועל זהותנו הלאומית".

יו"ר להב"ה בדק את הפרטים, איתר את הבחור היהודי וקבע עימו פגישה. במהלך הפגישה, הוא פרש בפני הבחור הצעיר את משנתו, על כל מה שקשור לקשרים מסוג זה, עם כל המורכבויות, הקשיים והבעיות. על פי גופשטיין, בסופו של דבר שוכנע הבחור כי עליו לנתק את הקשר עם הערבייה, ונפרד ממנה סופית.

בשבוע שעבר, קיבל גופשטיין טלפון מאותו ערבי, שביקש להודות לו על העזרה. לדבריו הוא הציע לגבר הערבי ומשפחתו להגר לחו"ל ואף הציע לסייע לו בכך. זאת מאחר וביתו לא מעוניינת להינשא לערבי ישראלי ועל קשר עם יהודי, הטיל אביה וטו.

גופשטיין עצמו טוען שהסיפור הזה "מפריך מהיסוד את הטענה לפיה ארגון להב"ה הינו ארגון גזעני. אנו נעשה כל שביכולתנו, על מנת למנוע כל תופעת התבוללות שהיא. חבל שמה שערבי מבין, יהודים רבים אינם מבינים ומסרבים לתמוך בפעילותנו כנגד ההתבוללות. ההתבוללות מסכנת את עמנו. ההימנעות ממנה, תוך השמירה על הגחלת היהודית, היא אשר שמרה על עם ישראל במשך כל שנות גלותו, ותמשיך בע"ה לשמור עליו כאן בארצו, בדרך למדינה יהודית יותר"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן