מדד הישראליות: דתיים אוהבים בנקים וטייקונים

מדד הישראליות קובע כי הדתיים הלאומיים אוהדים טייקונים, בנקים ומפלגות פוליטיות, הרבה יותר מן החילונים והמסורתיים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/11/15 09:48 י בכסלו התשעו

מדד הישראליות: דתיים אוהבים בנקים וטייקונים
shutterstock, צילום: shutterstock

בראש מדד הישראליות של מכון רותם, קבעו הישראלים כי האהודים ביותר על ידי העם, הם אנשי כוחות הביטחון וההצלה, ואנשים בעלי דעות פוליטיות ימניות. עוד עלה מן הממצאים כי דתיים אוהדים, יותר מן החילונים, טייקונים ובנקים. זאת בניגוד לממצאים שעלו מסקירת שאר האוכלוסייה שקבעה כי הגופים הכי פחות אהודים בישראל, הם מפלגות פוליטיות, בנקים וחברות סלולר.

לקראת כנס שדרות לחברה שיערך בשבוע הבא נערך סקר "מדד הישראליות" אשר בחן את מידת האהדה שרוכש הציבור למגזרים, בעלי התפקידים והגופים הבולטים במדינה. מן הסקר עלה כי הגופים האהודים ביותר הם מד"א, זק"א וצה"ל.

הסקר נערך על ידי מכון רותם, בקרב 500 גולשים יהודיים בגיל 18 ומעלה. הנדגמים דירגו את מידת אהדתם על פי ציון בסולם 1-5, כשציון 1 מבטא חוסר אהדה מוחלט, וציון 5 מבטא אהדה רבה מאד. לבסוף לאחר איסוף הנתונים תוקנו הציונים הממוצעים לסולם של בין 0-100.

במדד התגלה כי כוחות הביטחון וההצלה הפכו לאהודים מאוד, במיוחד בשנה האחרונה, מנגד בג"ץ ומבקר המדינה חוויה ירידה ניכרת בשנה האחרונה. גם צעירים שלא משרתים בצבא נחשבים להכי פחות אהודים.

על פי הסקר התגלה כי חרדים ודתיים, גילו אהדה רבה לרבנים וצה"ל, לחברה קדישא, ועדי עובדים, זק"א ומפלגות פוליטיות. בגזרת 'האוכלוסיות' - הדתיים, אוהבים יותר דתיים לאומיים, ימניים, אשכנזים, חרדים, מזרחים, מתנחלים, תלמידי ישיבה. נתון מפתיע הוא אהדתם הרבה לטייקונים ובנקים. מה שמסביר כנראה את חוסר התנגדותם למתווה הגז הנוכחי.