מד"א תקים מרפאת חירום באומן

המרפאה תשרת את מאות אלפי המבקרים בציונו של רבי נחמן מברסלב, בהתבסס על הענקת שירותים רפואיים ואף שירותי אמבולנס שיפעלו במקום

חדשות כיפה אורי פולק 26/07/11 11:59 כד בתמוז התשעא

מד"א תקים מרפאת חירום באומן
naamanus-cc-by-nd, צילום: naamanus-cc-by-nd

מגן דוד אדום יקימו לראשונה מרפאה בעיר אומן, באזור ציון קברו של רבי נחמן מברסלב וכמענה למאות אלפי המבקרים הישראלים במקום מדי שנה. מנכ"ל מד"א, אלי בין, נפגש השבוע עם סגן ראש עיריית אומן ונשיא הצלב האדום האוקראיני, וסיכם אתמול על הפעלת המרפאה.

המרפאה תפעל במקום כחלק מהפעילות של מד"א במסגרת הצלב האדום הבינלאומי. המרפאה תופעל על ידי צוות מקומי, בשיתוף צוותי מד"א שיגיעו למקום. נוסף על שירותי עזרה ראשונה ובדיקות רופא שיוצעו במקום, תספק מד"א גם צי אמבולנסים וכונני מד"א שיפעלו ברחבי העיר, בהתבסס על אופנועים.

המרפאה נמצאת כעת בשלבי תכנון ובנייה על מנת להפעיל את כלל השירותים הרפואיים לקראת חגי תשרי הקרובים, ששיאם בראש השנה, עת יגיעו ההמונים לקברו של רבי נחמן מברסלב. "מד"א הציב לעצמו משימה, להעניק שירותים רפואיים וסיוע רפואי בכל מקום בעולם ולכל ציבור הזקוק לשירותים אלה", הסביר מנכ"ל מד"א.

בין הוסיף וציין כי "אין ספק, שהקמת תחנה באומן היא מחוייבת המציאות, על מנת שנוכל לדאוג לבריאותם ושלומם של אלפי המתפללים היהודיים שמגיעים לעיר מדי שנה וכן לבריאותם של התושבים והתיירים הרבים שמגיעים אליה. מד"א ימשיך ליזום שיתופי פעולה ופעילויות מסוג זה, על מנת להציל חיים בכל זמן ובכל מקום".