מד"א שוב מסתירים את סמל הארגון ביהודה ושומרון

מגן דוד אדום דרש ממתנדביו ביהודה ושומרון להסתיר את האפודים הנושאים את סמל הארגון, עד לסיום ביקורת של הצלב האדום. קצובר: בניגוד למד"א, אנו גאים בסמל. מד"א: פועלים כרגיל ביו"ש

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/13 10:21 יא בתמוז התשעג

מד"א שוב מסתירים את סמל הארגון ביהודה ושומרון
ועד מתיישבי השומרון, צילום: ועד מתיישבי השומרון

סאגת הסתרת סמל מגן-דוד-אדום ביהודה ושומרון - חוזרת: לפני כשנה התעוררה סערה לאחר שהתברר כי מד“א מסתירים את סמל הארגון על גבי האמבולנסים הפועלים ביו“ש, זאת כחלק מהתחייבות הארגון שהצטרף לצלב האדום העולמי ונדרש שלא לפעול בהתנחלויות.

ואולם, המתיישבים טוענים היום כי ארגון מד"א דרש מהמתנדבים ביהודה ושומרון להסתיר את האפודים והווסטים (אפוד חובש) עליהם כתוב "מגן דוד אדום“ ומוטבע סמל המגן דוד והביא להם בתמורה וסטים עליהם סמל רפואה וכיתוב "אמבולנס יישובים". למתנדבים הובהר כי מדובר בהחלפה לכמה ימים עד שתסתיים הביקורת של ארגון הצלב האדום הבינלאומי בארץ.

"מדובר בהתנהלות מבישה של מד"א, שנכנע לצלב האדום", ציין בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, ”אנו קוראים למתנדבים לא לשתף פעולה. אנחנו, בניגוד למד"א, גאים בסמל המגן דוד ולא מסתירים אותו".

במד“א ציינו כי ”מגן דוד אדום פועל כרגיל וללא כל שינוי ברחבי יהודה ושומרון, עם סמלי הארגון כפי שהיה עד כה. האפודים החדשים חולקו לאמבולנסים שמופעלים על ידי יחידת היישובים כחלק מציוד האמבולנס, ולא חל כל שינוי במתכונת ההפעלה של האמבולנסים“.