מד"א – בלי מגן דוד

ארגון ההצלה פועל להסרת סמלו מהאמבולנסים הפועלים ביהודה ושומרון, זאת בשל התחייבותו בפני "הצלב האדום", לפיה לא יפעל באזור השטחים. מועצת יש"ע פועלת לסיכול המהלך

חדשות כיפה אורי פולק 23/08/11 08:48 כג באב התשעא

מד"א – בלי מגן דוד
מועצת יש"ע, צילום: מועצת יש"ע

ארגון ההצלה הלאומי "מגן דוד אדום" פועל בתקופה האחרונה להסרת סמלו מכל האמבולנסים הפועלים ביישובים ובמועצות ביהודה ושומרון, זאת בשל הסכם והתחייבות בין "מגן דוד אדום" לבין ארגון "הצלב האדום הבינלאומי". מד"א הצטרף אל "הצלב האדום" כבר לפני כחמש שנים, מסיבות של יוקרה ומימון תקציבי, אך רק כעת מיישמים בארגון את ההתחייבות ל"צלב האדום", לפיה מד"א לא יפעל בשטחים.

במועצת יש"ע מדווחים כי בימים האחרונים החלו מועצות ויישובים ביהודה ושומרון לקבל פניות ממד"א המבקשות להביא אמבולנסים לסימון מחדש. באחד המקרים, אמבולנס מקרית ארבע שנמסר לתיקון תקלה, שב ללא סמל מגן הדוד, אלא עם סימול אחר המתייחס לכך שמדובר ברכב הצלה הפועל בקריית ארבע. ביהודה ושומרון מופעלים כ-60 אמבולנסים ע"י מתנדבים בשיתוף היישובים והמועצות, והם המיועדים לסימון מחדש.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, שוחח אתמול עם מנכ"ל מד"א, אלי בין, שטען כי הסימון החדש איננו מיוחד ליישובי יש"ע אלא רק מתחיל בהם. בין הדגיש כי מדובר בעניין מדיני הנעשה "על דעת משרד החוץ". במד"א הדגישו כי לא מדובר באפליה פוליטית - וכהוכחה הודיעו כי יסירו את הסמל גם מאמבולנסים הפועלים ביישובים ערביים באזור.

מועצת יש"ע פנתה אמש (ב') במכתב לכל הרשויות המקומיות והאזוריות ביהודה ושומרון, בו היא מתריעה על כוונתה של מד"א ואף על השימוש שנעשה בדרכי ערמה, וביקשה מהן לא לשתף פעולה בשום צורה עם המהלך הפוליטי הבוטה. במקביל מתכוונים במועצה לפנות לאלתר לסגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, בבקשה שיורה למד"א להפסיק לאלתר את מבצע הסימון.

ממגן דוד אדום נמסר בתגובה לכיפה כי "ההחלטה לשנות את הכיתוב נועדה לאפשר את זיהוי היישוב המפעיל אותם. מד"א פועל לפי כללי הצלב האדום הבינלאומי. הוא מעולם לא התחייב שלא לפעול ביהודה ושומרון, ואין למזכר ההבנות כל השלכה על תחנות מד"א ועל התושבים ביהודה ושומרון".