מגזין תיירות בתמיכת משרד הדתות סירב לפרסם תמונת נשים צנועה

בית הספר שדה כפר עציון הופתע לגלות שלא יוכל לפרסם תמונת נשים צנועות במגזין התיירות "אתרים". המו"ל בתגובה: אנו רוצים להגיע לכל הקהלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/15 18:09 כ בתמוז התשעה

מגזין תיירות בתמיכת משרד הדתות סירב לפרסם תמונת נשים צנועה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מנהל בית ספר שדה כפר עציון, ירון רוזנטל, שביקש לפרסם בית הספר שלו במדריך תיירות שנתי בו שותף גם משרד הדתות, הופתע לגלות שהתמונה שאמורה הייתה ללוות את הפרסום נפסלה משום שהופיעו בה נשים למרות שהיו לבושות בצניעות.

מדובר במדריך 'אתרים', מדריך שנתי לתיירות בישראל המופץ בבתי כנסת, חנויות, תיבות דואר ודיוור ישיר ופונה לציבור הדתי לאומי והחרדי ויוצא בהפקת חברת ישראמדיה עיתונות ופרסום.

לטענתו של רוזנטל פנתה אליו מנהלת שיווק מהמדריך ודרשה ממנו לשלוח תמונות ללא נשים. "זו המדיניות - לא להכניס בנות, מאחר ואנו מגיעים לכל הקהלים הדתיים. אפילו החילונים לא מכניסים בנות" כתבה לו המנהלת.

בשל כך החליט רוזנטל לוותר על הפרסום במדריך. בתשובה למנהלת הפרסום, כתב רוזנטל כי "העקרונות שלנו חשובים יותר מעוד כמה אחוזי תפוסה בצימרים שלנו. אני מקווה שתערכו חשיבה נוספת על המדיניות המדירה שלכם". רוזנטל הפנה גם ביקורת כלפי משרד הדתות, "אני לא מבין איך משרד הדתות שהוא כידוע משרד ממשלתי מסכים להיות שותף למדריך שנאסר על נשים להופיע בו".

בעקבות כך, טען רוזנטל כי מנהל המדריך 'אתרים' התקשר אליו ואיים כי 'אתרים' יתבע את בית ספר שדה משום שהיה כבר סיכום בעל פה בין הצדדים והמודעה כבר עוצבה, והודיע לו כי הוא יסיר את בית ספר שדה מכל המקומות בהם יש פרסום חינמי והוא מוציא לאור. "המנכ"ל של המדריך אמר לי שכבר 20 שנה הוא מוציא את המדריך הזה, ולעולם לא נתקל בשום אתר שיש לו בעיה עם המדיניות הזאת", כתב רוזנטל והדגיש, "הטענה שלי היא לא נגד הציבור החרדי, שאותו אני אוהב מאוד באופן אישי, אלא נגד אתרי התיירות שמסכימים לוותר על העקרונות שלהם בשביל עוד כמה מבקרים".

רוזנטל הפנה את חיציו גם כנגד הציונות הדתית וכתב בדף הפייסבוק שלו, "אם היה מדובר במדריך שמופץ רק לציבור החרדי אני לא חושב שהייתה לי בעיה כל כך קשה, אבל העובדה שתמיד הציבור הדתי לאומי לא נאבק על עקרונותיו, ודואג שלא ידירו נשים, היא מצערת במיוחד".

דורון אליאסין מנהל 'ישראמדיה עיתונות ופרסום' אמר בתגובה ל'כיפה': מדריך אתרים קיים כבר 16 שנה ופונה לכל הציבור הדתי על כל גווניו. מקובל שנים רבות בעיתונות החרדית לא לשים תמונות של נשים ואנו מיישרים קו כדי להגיע לכל הקהלים. כולם מבינים את זה כולל החילונים שמפרסמים אצלנו כבר שנים רבות.

"לדעתנו זה כבוד שאנו נותנים לנשים. אני חושב שלא העסקים נכנעים לציבור החרדי אלא שהצד של בית ספר כפר עציון נכנע לציבור החילוני שמחפש להפוך כל דבר להדרה", תוקף אליאסין.

הוא הוסיף כי לחברה יש אתר אינטרנט תחת השם 'דתינט' גם בו לא מתפרסמות תמונות נשים מאותו סיבה אך מנגד אתר נוסף אותו הם מפעילים 'כושר-רסט' העוסק מסעדות כשרות כן שמים תמונות נשים עם הקפדה על צניעות, כי הוא אינו מוגדר כאתר דתי בהכרח. "אין שום עניין נגד נשים חלילה אלא לכבד את הציבורים בעם ישראל", אומר אליאסין