מגורים בנהריה - שליחות אמיתית

קובי ויצמן, המתמודד מטעם "הבית היהודי" למועצת העיר נהריה, כותב על החיים בעיר תחת איום הטילים במלחמת לבנון השנייה וטוען כי "מגורים בפריפריה מהווים שליחות אמיתית ולא רק בהיבט הבטחוני"

חדשות כיפה קובי ויצמן 25/08/13 09:25 יט באלול התשעג

מגורים בנהריה - שליחות אמיתית

הקטיושות שניחתו עלינו בהפתעה החזירו רבים מתושבי העיר לתקופת לבנון 2006 בהם עיר שלמה שהתה במקלטים במשך חודש ימים. באותה המלחמה אני עצמי גויסתי כקצין פלס"ר 310, כאשר בחופשותנו הקצרות בבית פעלנו ביחד עם הגרעין התורני בעיר וסייענו באספקת מזון לתושבים במשך חודש שלם.

באותה התקופה חוויתי מקרוב את תעצומות הנפש האדירות של תושבי הצפון. כמה קושי, כמה הקרבה, כמה אמונה, כמה שליחות. כאשר מקום המגורים שלך שוכן על קו עימות אי אפשר שלא להתעמת עם המציאות ועם מידת ההקרבה שדרושה ממך כתושב במדינה - מידת הקרבה שאינה עולה כלל במחשבותיהם של שוכני בתי הקפה בתל אביב רבתי.

הארוע היום מחזיר אותך מייד חזק מאוד לקרקע המציאות, כאשר אתה מבין שאתה נמצא 7 קילומטר בלבד מקו גבול נפיץ ביותר, וכל רגעי השגרה שלך תלויים בכל רגע נתון על בלימה. ולמרות ההתחלה הפסימית והספקנית אומר לכם בפה מלא- כמו מרבית תושבי נהריה ושאר תושבי הפריפריה בארץ, אנחנו גאים לשבת בפריפריה ולהוות שליחים שמחזקים את הארץ לאורכה ולרוחבה.

כן, אני מודה שישנם קשיים לא פשוטים- ממש לא נעים לראות את ילדיך הקטנים נכנסים ללחץ היסטרי ונחשפים למציאות הסוריאליסטית וההזויה שבה הם חיים. לפיכך, חשוב תמיד לזכור- מגורים בפריפריה מהווים שליחות אמיתית ולא רק בהיבט הבטחוני, הרי בנוסף לבעיה הבטחונית גם מתווספות בעיות התעסוקה המוכרות, קשיי הנגישות, אפשרויות החינוך המצומצמות ביחס למרכז, וזאת כאשר גם מחירי הדירות עצמם כבר אינם ממש קורצים.

ולמרות הכל, מאות משפחות עדיין בוחרות מדי שנה להגיע לפריפריה ולייהד את הצפון והגליל, את יישובי הדרום והנגב, במטרה לחזק את שורשי הציונות מתוך תחושת שליחות אמיתית. לאור המציאות הלא פשוטה אנחנו קוראים לכל שרי הממשלה, כל אחד בתחומו להבין את הצורך התמידי בפיתוח הפריפריה ולא רק בעיתות משבר, כי לצד התושבים הנפלאים, האוויר והנופים הירוקים, הרי שמגורים בפריפריה אינם מובנים מאליהם והקרבה רבה בצידם.

חובה להמשיך את ההנגשה התחבורתית לפריפריה ולסיים במהרה את בנייתו של כביש שש עד לצומת קבריס על מנת ולצמצם את פערי המרחק בין הפריפריה למרכז, חשוב לתת תמריצים משמעותיים ביותר למפעלים, על מנת שאלו ירצו להגיע לכאן ולחזק ככל שניתן את הפריפריה כדי שעוד תושבים יוכלו להצטרף למעגל העבודה לצורך פרנסה מכובדת, על מנת שנוכל להמשיך ולחזק את יישובי הפריפריה שמהווים מעין רצועות חיץ ביטחוניות ששומרות על כלל אזרחי ישראל.

הכותב הינו תושב נהריה מתמודד בבחירות הקרובות בראשות סיעת הבית היהודי בנהריה