מג"ד, אח שכול ובן אדם

סא"ל צפריר הר-שושנים בסך הכל עזר לאם פלסטינית ובנה, שראה בצד הדרך. ברשת התרגשו אך הוא לא רואה בכך משהו חריג, "לא ראיתי מולי פלסטינית. ראיתי אישה וילד"

חדשות כיפה 01/05/17 10:44 ה באייר התשעז

מג"ד, אח שכול ובן אדם
צילום מסך מדף הפייסבוק של איתן הלל, צילום: צילום מסך מדף הפייסבוק של איתן הלל

סא"ל צפריר הר-שושנים בוודאי מסתובב החל אתמול (ראשון) בטקסי נופלים רבים המשתייכים לגדוד השריון עליו הוא מפקד. בנוסף לכך הוא יציין את נפילת אחיו, סגן יואב הר-שושנים, שנפל לפני 23 שנה בלבנון. לפני מספר ימים, סמוך לצומת ברקן, הקצין הבכיר צולם כשהוא עוזר לאשה פלסטינית ובנה בצד הדרך והתמונה שפורסמה בפייסבוק עוררה התרגשות רבה.

ביום שישי האחרון, חזרו סא"ל הר-שושנים ובנו משיחה שהעביר בישיבת קרני שומרון שבה לומד הבן. כשהגיעו לצומת ברקן הם הבחינו באשה פלסטינית צעיר המחזיקה בידה תינוק. הר שושנים בן ה-38 שמפקד גל גדוד 46 מחטיבה 401, הבחין מיד שגם האם וגם תינוקה אינם חשים בטוב. "היא הייתה מבולבלת והתינוק היה במצב ממש לא טוב עם נפיחות בפנים, יובש בפה ופצעים", סיפר ל'ידיעות אחרונות' והוסיף כי הוא דיבר איתה בערבית והציע לה שיפנה אותה לקבלת טיפול רפואי.

לדבריו, היא ציינה בפניו שהם בדרך לראות רופא והוא בתגובה, על פי עדי ראיה, סיפק לה מים ומעט כסף. "באוטו היה איתי בני הבכור", המשיך צפריר לספר, "והוא למד מה המשמעות של לסייע לאדם באשר הוא אדם. זה לא משהו מיוחד. אני לא ראיתי מולי פלסטינית אלא ראיתי אישה וילד. זה היה ברור שצריך לעצור ולעזור לה. אין פה משהו הירואי, זה משהו אנושי בסיסי".

(צילום: צילום מסך מדף הפייסבוק של תמר הר שושנים)

סא"ל הר שושנים הוא אחיו הצעיר של סגן יואב, שנהרג בשנת 1994 מאש מארב מחבלים, בעת ששירת כמפקד פלוגה ועמד בראש כוח שעסק בפתיחת ציר בדרום לבנון. צפריר מקשר בין השכול של יום הזיכרון למעשה שעשה, "ביום הזיכרון מבינים על בסיס מה מדינת ישראל קמה ומה אנחנו דורשים מעצמנו כצבא של העם הזה. המדינה נולדה כדי לתת לנו חירות ועצמאות. אנחנו יודעים להבחין בלחימה בין אוכלוסייה שהיא לא מעורבת לבין מי שמעורב. העקרונות המסורתיים שלנו מושתתים על הומניות וערכי ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אני במערכת לא מעט שנים ויותר מוסרי מזה לא יכול להיות".

אביו של השניים, שילה הר שושנים, כתב בפייסבוק על מעשה בנו וכתב בין היתר כי ברצונו "להודות לכל המגיבים חיובית על מעשהו של בננו צפריר. מעשה שאנו גאים בו". לדבריו, "יש להפריד בין תפקידו של אדם ובין אנושיותו. צפריר, כיום מג"ד הנלחם מתוקף תפקידו במחבלים ו/או בצבא ערבי (ולאלה שרוצים לדעת יותר - הוא גם מתנחל), ובין היותו אדם בצלם (לא ב"בצלם") ונוהג כנדרש גם בשאר ברואיו של הקב"ה".

לסיום הוא כתב: "אנו מביעים את דעתנו האישית, ובטוחים שזו גם דעתו של בננו צפריר (והייתה גם דעתו של בננו-אחיו, סגן יואב הי"ד, שנהרג בקרב מול מחבלים ושאר בני-משפחתנו), כיוון שמתוקף תפקידו אינו יכול לענות לכם. נזכור את חללי מערכות ישראל ביום הקרב ובא, ונדע גם לקבל בשמחה את יום עצמאותנו ביום שאחריו.