מבקר המדינה לנתניהו: תתמקד בהפקת לקחים ולא בהשמצות

רגע לפני פרסום הדו"ח על צוק איתן, תוקף מבקר המדינה את המתנגדים לו ובראשם נראש הממשלה. "מוסד מבקר המדינה ומבקר המדינה עצמו, נתונים בתקופה האחרונה במתקפות וניסיונות לדה-לגיטימציה, בעיקר מצד המערכת הפוליטית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/02/17 15:35 ב באדר התשעז

מבקר המדינה לנתניהו: תתמקד בהפקת לקחים ולא בהשמצות
Isaac Harari, פלשא 90, צילום: Isaac Harari, פלשא 90

דו"ח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן, ממשיך לעורר סערות וזה עוד לפני שבכלל פורסם. משרד מבקר המדינה הוציא היום (ג') הודעה, בה הוא קורא לפוליטיקאים להתמקד "בלימוד הדוח ובהפקת לקחים ממנו ולא בהשמצות".

בלשון ההודעה, שהוציא דובר המשרד, נכתב כי הפקת הלקחים חיונית בכדי "לשפר את תהליכי העבודה בכל הרמות, במטרה להיערך טוב יותר לאיומים קיימים ומתפתחים ולמערכה צבאית שעלולה לפרוץ, אף ללא התראה מוקדמת. גם המבוקרים יודעים היטב כי הביקורת נעשתה בהתאם לחוק, על ידי צוותי ביקורת מיומנים ומקצועיים - באמינות, ביסודיות וללא כל משוא פנים".

ההודעה לא חוסכת בביקורת על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו, "הדוח חושף ליקויים מהותיים בהתנהלות הקבינט המדיני-בטחוני, שהעומד בראשו הוא ראש הממשלה, וכן חושף ליקויים משמעותיים בהתמודדות של צה"ל עם איום המנהרות-במישור המודיעיני, בבניית הכוח והפעלתו ובמישור הטכנולוגי".

"למרות זאת,", ממשיך הדובר, "מוסד מבקר המדינה ומבקר המדינה עצמו, נתונים בתקופה האחרונה במתקפות וניסיונות לדה-לגיטימציה, בעיקר מצד המערכת הפוליטית, שנועדו כנראה להרתיע את מוסד המבקר ולפגוע במעמדו כפי שהוגדר בחוק יסוד".

בהודעה נרשמה גם התייחסות לדברי נתניהו על כך שהוא מגבה את לוחמי ומפקדי צה"ל, בניגוד למבקר המדינה, השופט בדימוס משה שפירא, "עוז רוחם, תושייתם ויוזמתם של המפקדים והחיילים", נכתב בהודעת המשרד, "אפשרו לצה"ל להילחם במרחב רווי המנהרות ברצועת עזה, לחתור למילוי משימתם, לטפל כמיטב יכולתם במנהרות ולהגיע להישגים שהושגו במבצע זה".

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

דברי מבקר המדינה פורסמו על רקע הדברים שאמר אתמול ראש הממשלה בישיבת סיעת הליכוד, בהם טען כי "אף קבינט לא היה מעודכן יותר מהקבינט המדיני-ביטחוני בזמן המבצע. בניגוד למבקר המדינה, אני מגבה את המערכת הצבאית. לא נקבל טפטופים ונגן על כל ירי. כך עשינו היום וכך נעשה גם בהמשך". בהמשך הוא הוסיף: "כשנכנסים לקבינט צריך להשאיר בחוץ את הטלפון הסלולרי, את הפוליטיקה הקטנה ואינטרסים אישיים".

מוקדם יותר מנה ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי את הסיבות שלדעתו דו"ח המבקר אינו מדוייק ואף תקף את המבקר כשאמר שהוא "נכנס לנושאים שאינם מתחום עיסוקו, הן לגבי דעות וויכוחים בקבינט שהם לגיטימיים וחלק חיוני ממהות הדיון והן לגבי הדעות השונות לגבי פעולות מבצעיות שונות". לדבריו, "כלל ישיבות הקבינט, הכרחי שיהיו בפורום סגור, מתוך אחריות לביטחון ישראל. ביקורתיי על מבקר המדינה, שלא עשה עבודתו שלמה ומסקנותיו אינן מדויקות ולכאורה אף מוטות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן