מבצע לילי: שיפוץ קבר יוסף

קבר יוסף, שידע ימים קשים של התפרעויות, אלימות ושפיכות דמים, זוכה למעט עדנה. בחסות הלילה, נכנסו צוותים של אנשי מקצוע, שסימו את עבודות השיפוץ הרבות במתחם

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/11/16 09:14 ז בחשון התשעז

מבצע לילי: שיפוץ קבר יוסף
דוברות מועצת שומרון, צילום: דוברות מועצת שומרון

הלילה נכנסו צוותי שיפוץ מקצועיים מטעם המועצה האזורית שומרון לשפץ את קבר יוסף שבשכם. בין השאר הסתיימו עבודות שיפוץ המצבה שהחלו לפני כשנה. נעשו במקום עבודות חשמל וצבע.

קבר יוסף סובל באופן קבוע מהתנכלויות ופגיעה במתחם. בשנת 1996 לדוגמא, במקביל למהומות מנהרות הכותל, פרצו מחבלים ערבים לקבר יוסף, הרסו את הישיבה ושרפו מאות ספרי קודש. 4 שנים מאוחר יותר, מצא שם את מותו שוטר מג"ב, מידחת יוסף, באחת הפרשיות שהסעירו את המדינה. הפגיעות ברכוש וסכנת חיי המתפללים, נמשכות עד היום. במועצה האזורית שומרון לקחו על עצמם לשפץ את הקבר, ובסיועם של אנשי מנהלת קבר יוסף, שפיקחו ואף עזרו בעבודות, ובסיועם של תורמים שונים, הלילה הסתיימו עבודות השיפוץ.

(צילום: דוברות מועצת שומרון)

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הסביר את סיבת השיפוץ: "יש לנו לא רק את הזכות לגור בשומרון לבנות את לב המולדת של העם היהודי ולהגן על מדינת ישראל בעצם ההתיישבות כאן" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "אלא גם את האחריות והחובה כלפי המקומות הקדושים בשומרון לעם היהודי. לשמור עליהם ולטפח אותם אל מול הברבריות של הרשות הפלסטינית שפגעה בקבר פעמים כה רבות. אנחנו נמשיך לשמור ולטפח את המקומות הללו גם בעתיד" דגן הודה לחטיבת שומרון בראשותו של אלוף משנה גלעד עמית המסייעים לדבריו במשימת הקודש הזו. וכן מסייעים בהבאת ציבור המתפללים כל חודש למקום".

בתוך כך, גם הלילה נכנסו מאות מתפללים מכל רחבי הארץ שהגיעו להשתטח על במקום הקדוש.

(צילום: דוברות מועצה אזורית שומרון)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן