מבוכה: שקד אמרה שלא יפנו, שר הביטחון אישר הפינוי

זעם בבית היהודי על ההטעיה שהופעלה נגדם על ידי שר הביטחון, משה יעלון שנתן להם להבין שהפינוי בבית אל לא יקרה הלילה. בכירים בבית היהודי מבטיחים כי יהיו לכך השלכות על פעילות הממשלה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/07/15 09:23 יב באב התשעה

מבוכה: שקד אמרה שלא יפנו, שר הביטחון אישר הפינוי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

פינוי בתי דריינוף בבית אל שנערך הלילה, הפתיע והרגיז מאד את אנשי הבית היהודי ובמיוחד את השרה איילת שקד שיכולה לחוש נזעמת במיוחד לאור התרגיל שעשה לה שר הביטחון משה יעלון.

שקד שביקרה אתמול (ב') בערב בבית אל הבטיחה לתושבים כי המדינה תתנגד להרס הבתים בטענה שניתן להם אישורים. מאוחר יותר היא אף שלחה מסרון לראש מועצת בית אל בו הרגיעה אותו ואמרה ששוחחה עם יעלון שהבטיח לה שלא יהיה הריסה לפני מיצוי התהליך המשפטי. "ווידאתי עם בוגי, לא הורסים לפני מיצוי התהליך - תשנו הלילה בשקט", לשון ההודעה.

[embed]https://twitter.com/RoySharon10/status/625905254157017088[/embed]

אלא שכמה שעות מאוחר יותר, מאות שוטרים הגיעו למקום ופינו את התושבים שמתגוררים במבנים. במהלך הפינוי התפתחו במקום אירועים אלימים ולטענת המפגינים הופעל נגדם כוח רב.

בבית היהודי חשים נבגדים ומרומים וישנם קולות של מרד בקואליציה הם נזהרים כרגע מלדבר על יציאה מהממשלה וכרגע נראה שהם אינם מתכוונים להגיע לכך. בכירים בבית היהודי המקורבים לשרה שקד אמרו הבוקר כי "שר הביטחון פעל באופן חד צדדי תוך הפרת סיכומים, ככה לא עובדים בממשלה ויהיו לכך השלכות".

"הממשלה לא תיפול אבל בהחלט יתכן שהיא לא תעביר עוד הצבעות במושב הזה", כתב בתגובה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בדף הטוויטר שלו. גם השר אורי אריאל הכריז בראיון ברשת ב' כי הבית היהודי לא יעבור בשתיקה על הפינוי אם כי גם הוא סירב לומר שהבית היהודי יצא מהממשלה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן