מבוכה בכנסת: ספר התורה שנתרם הוחזר לתורם

ספר התורה שנתרם השבוע למשכן הכנסת בטקס חגיגי הוחזר לביתו של התורם זאת על פי הוראת היועץ המשפטי לדחות תרומה מאזרחים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/06/15 09:20 כד בסיון התשעה

מבוכה בכנסת: ספר התורה שנתרם הוחזר לתורם
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מבוכה בכנסת לאחר שבהוראת היועץ המשפטי של הכנסת הוחזר ספר תורה שנתרם לבית התורם מכיוון שלטענתו אסור לכנסת לקבל תרומות מאזרחים, כך התפרסם ברדיו קול ברמה.

בטקס חגיגי שהתקיים ביום שלישי האחרון הוכנס לראשונה ספר תורה למשכן הכנסת. באירוע, שהתקיים בליווי של זמרים ולהקות, קיבלו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הרב ישראל מאיר לאו ובכירים נוספים, את הספר, אך מיד לאחר האירוע הספר הוחזר לתורם בהוראת היועץ המשפטי לכנסת עו"ד אייל ינון.

הספר נתרם על ידי נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, לציון התאריך העברי של יום הניצחון של בעלות הברית על גרמניה הנאצית. הנימוק להחזרה של ספר התורה היה שהכנסת אינה יכולה לקבל תרומות מאזרחים.

לא ברור האם העניין היה ידוע מראש או שמדובר בהפתעה עבור התורם שחשב שספר התורה יהיה בשימוש בבית הכנסת של המשכן, אך כך או כך הספר לא ימצא במשכן הכנסת כפי שיועד לו בתחילה.

מדוברות הכנסת סירבו לענות באופן ברור בנוגע לספר התורה והחזרתו לבית התורם, בתגובה ל'כיפה' נאמר: "היועץ המשפטי לכנסת לא כתב חוות דעת בעניין קבלת ספר תורה כתרומה לכנסת, לא ביחס לאירוע שהתקיים השבוע ולא בכלל. עם זאת, עמדתו היא שעל הכנסת להימנע מלקבל מתנות ותרומות מגופים ויחידים, ואכן הכנסת הקפידה בשנים האחרונות לדחות כדרך שגרה הצעות ובקשות למתן תרומות לכנסת, לרבות תרומות לבית הכנסת במשכן. שונים הדברים כאשר המתנה ניתנת לכנסת על ידי ראש מדינה זרה או יו"ר פרלמנט המבקר בכנסת, וכמקובל במפגשים מסוג זה מוחלפות מתנות בין הצדדים.

"ראוי להדגיש כי עיקרו של הטקס ביום ג', היה 'סיום כתיבת האותיות' בספר התורה שנכתב על ידי ועידת רבני אירופה לציון התאריך העברי לניצחון על גרמניה הנאצית לפני 70 שנה. הטקס היה מרשים ורב חשיבות ולעצם קיומו בכנסת הייתה משמעות סמלית עצומה", מסרו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן