מבוי סתום לרב הראשי: "הפסק למנוע מינוי מועמדות דיינים"

במכתב שהוציא היום ארגון מבוי סתום לרב הראשי הספרדי, נטען כי מועמדים מהציונות הדתית נפסלים על הסף, כאשר הם מגישים מועמדות לבית הדין הרבני

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/03/16 11:06 יב באדר ב'

מבוי סתום לרב הראשי: "הפסק למנוע מינוי מועמדות דיינים"
אילוסטרציה. דוברות, צילום: אילוסטרציה. דוברות

לאחר שפורסם הבוקר (ב') בכיפה כי הציונות הדתית עומדת להתקפל בפני החרדים, ועלולה לאבד דיין בבית הרבני הגדול, לטובת המפלגות החרדיות, פונה מנכלית ארגון מבוי סתום עו"ד בתיה כהנא דרור במכתב לרב הראשי הספרדי שיפסיק למנוע מועמדות של דיינים מהציונות הדתית: "הפסק למנוע מועמדות דיינים לבית הדין הגדול. ניסיון דומה שנעשה על ידך לאפשר מינוי לגדול רק בהמלצתך, נפסל על ידי הגורמים המשפטיים והרבניים".

לפי המידע שהועבר ל'כיפה', מספר דיינים שפנו לאחרונה למועצת הרבנות בבקשה לאשר את שמם למועמדות בפני הועדה לבחירת דיינים נדחו על הסף ולא זכו לאישור.

במכתב שהוציא ארגון מבוי סתום לראשון לציון קובלת מנכלית הארגון, על התנהלות הראשון לציון ונשיא בתי הדין הרבניים הרב יצחק יוסף, וכותבת כי ניסיון קודם שלו לסנן מועמדים טרם בואם לועדה למינוי דיינים נפסל על ידי הגורמים המשפטיים והרבניים.

"הליך של סינון מועמדים באמצעות חסימת דרכם לקבלת אישור מאת מועצת הרבנות הראשית עוד בטרם עמדו לבחירת חברי הועדה, אינו ראוי במדינת חוק, ואינו עולה בקנה אחד עם ערכי המדינה היהודית והדמוקרטית . ניסיון דומה שנעשה לפני מספר שבועות על ידי הראשון לציון לאפשר מינוי לגדול רק בהמלצתו, נפסל על ידי הגורמים המשפטיים ורבניים. אנו מצפות מנשיא בית הדין למנוע התערבות פסולה בהליך מינוי הדיינים".

בארגון מבוי סתום מסבירים כי בחודשים האחרונים פנו מספר דיינים ידועים, אשר עברו כברת דרך ארוכה בבתי הדין הרבניים בבקשה לקבל את אישור מועצת הרבנות הראשית לישראל, להגיש את מועמדותם בפני חברי הועדה למינוי דיינים, לכהן כדיינים בבית הרבני הגדול, וזאת כפי שנקבע בחוק. בין הדיינים הללו, נמצא בין היתר הדיין אייל יוסף מי שחתום בין היתר על שליחת אב של סרבן גט לכלא לפני כשבוע.

"מן המידע שהגיע לידינו , כבוד הרב מונע את אישורם במועצת הרבנות הראשית לישראל ולפיכך את אפשרות התמודדותם על מינוי לבית הדין הגדול" אמר בתיה כהנא דרורי.

במבוי סתום מוסיפים כי "קשה להתעלם מהסתירה המתקיימת בבית הדין הרבני בו מצד אחד מערכת בתי הדין אשר בראשות כבודו משבחת דיינים כמו הרב יוסף ומנגד מונעת מהם את האפשרות לעמוד לבחירת חברי הועדה למינוי דיינים. אאין להפריז בחשיבות הדיינים המתמנים לבתי הדין הגדול שהינה הערכאה האחרונה העומדת בפני הנשים והגברים הנזקקים לשרותי בתי הדין, כמו גם בחשיבות השימוש בכלים העומדים לרשות דייני בית הדין לטובת מיגור תופעת סרבנות הגט".