"מבוי סתום" ל"צהר": הקימו אלטרנטיבה לרבנות הראשית

בעקבות הפסקת מיזם הנישואין בחינם של "צהר", קראו בארגון מסורבות הגט להקמה של בתי דין אלטרנטיביים אשר יעסקו בנישואין ובגירושין. ח"כ אורבך: נמאס מהפיכת היהדות לעסק פרטי של החרדים

חדשות כיפה אורי פולק 08/11/11 13:28 יא בחשון התשעב

"מבוי סתום" ל"צהר": הקימו אלטרנטיבה לרבנות הראשית
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

ארגון מסורבות הגט "מבוי סתום" קורא לרבני "צהר" להקים בית דין אלטרנטיבי לרבנות הראשית בישראל, זאת בעקבות החלטת משרד הדתות להפסיק את מיזם הנישואין בחינם שהוביל "צהר" בשנים האחרונות.

כפי שדווח בכיפה, ארגון רבני "צהר" החליט להפסיק את מיזם הנישואין בחינם, שהפעיל מאז ראשית דרכו. ההחלטה התקבלה ככניעה ללחץ שהפעיל על הארגון השר לשירותי דת, יעקב מרגי, אשר לטענת "צהר" פעל בשנים האחרונות כדי להצר את צעדי הארגון, בדגש על מיזם זה של נישואין בחינם.

"אנו פונות אליכם בקריאה נרגשת לצאת לדרך חדשה. אל תחכו כעניים בפתח משרד הדתות בתקווה שיואיל לפתוח לכם 'צהר' קטן ולזרוק לכם עצם. זו הזדמנות לשידוד מערכות בתחום יחסי הדת והמדינה להקמת רבנות ומערכת בתי דין אלטרנטיבית, שתחתן זוגות באופן עצמאי ואף תלווה אותם בשעת פירוד, חלילה, באופן ראוי והוגן", טענו ב"מבוי סתום".

בארגון הדגישו כי "הציבור בישראל מכל שדרות החברה עומד מאחוריכם ורוצה בפעילותכם ובשרות מאיר הפנים שאתם מספקים. אסור שפוליטיקה עסקנית קטנה ומושחתת תהרוס את המפעל שהקמתם, המבטא את זהותה היהודית והדמוקרטית של המדינה".

מוקדם יותר טען יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, כי ביטול מיזם הנישואין של "צהר" חמור לא פחות מפינוי מאחזים מיהודה ושומרון. "בכוונתי לגייס את שרי הממשלה לקידום חקיקה שתעגן את מיזם 'צהר'. איני רואה כיצד מדינה יהודית וציונית לא תאפשר את המשך קיומו של מיזם 'צהר', המקרב לבבות ומונע נישואים אזרחיים", אמר השר לכיפה.

גם חברו לסיעה, ח"כ אורי אורבך, התייחס לביטול המיזם ואמר כי "ההשתלטות החרדית על הרבנות הראשית ועל משרד הדתות תוביל להרס הנישואים כדת משה וישראל. לציבור הישראלי נמאס מהפיכת היהדות לעסק פרטי של החרדים וש"ס. אנחנו דורשים לאפשר לרבני 'צהר' לרשום ולחתן כהלכה בדרך יהודית ומאירת פנים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן