מאסר עולם לקטין שהואשם ברצח מוחמד אבו חדיר

בית המשפט גזר עונש מאסר עולם על נער שהיה מעורב בפרשת רצח הנער מוחמד אבו חדיר בקיץ 2014

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 04/02/16 13:25 כה בשבט התשעו

מאסר עולם לקטין שהואשם ברצח מוחמד אבו חדיר
אבו חדיר, צילום מסך, צילום: אבו חדיר, צילום מסך

מאסר עולם נגזר היום (ה') על אחד מרוצחיו של הנער מוחמד אבו חדיר שהוצת למוות. על הנאשם השני נגזרו 21 שנות מאסר. שני המואשמים ברצח, הם קטינים.

המדינה דרשה מאסר עולם לשניהם, ואולם עורכי דינם טוענים כי הם הושפעו מהנאשם המרכזי בתיק הרצח, יוסף חיים בן דוד, שלגביו נקבע כי עשה את המעשה אך הוא לא הורשע, בשל המתנה לחוות דעת פסיכיאטריות.

הבוקר נחשפו תמלילים מחקירתם של המואשמים ברצח, על פי הדיווח שני הנערים התוודו כיצד הכניסו את הנער אבו חדיר לרכבם, תוך שהם אוחזים בגופו. אחד מהם סיפר בחקירתו: "הרצנו אותו לתוך הרכב והחזקתי את הגוף שלו. הנער נאבק קצת, הוא יצא מההלם וקלט שחוטפים אותו. הוא הצליח לפתוח את הדלת של הרכב עם הרגל ואני סגרתי אותה. יוסף חיים עשה נעילת דלתות והחל לנסוע במהירות".

הנערים ודודם הודו כי חנקו את הנער מוחמד אבו חדיר, וכך ניסו לרצוח אותו, אך לא הצליחו. בן דוד אף סיפר לחוקר כי שקל להוריד בכל זאת את אבו חדיר באזור הר המנוחות בירושלים, אך ויתר על הרעיון בשל היות הנער מוסלמי. "אותי לימדו שעושים קידוש השם ולא חילול השם וזה תמיד עמד לנגד עיניי. לכן, כשירדנו לקחת את הנער הורדנו את הכיפות, כדי שחס וחלילה לא יהיה חילול השם". לאחר מכן רצחו אותו ביער ירושלים, כשהציתו אותו עם בקבוק דלק.