מאמר בעולם קטן טוען: חוק צהר נובע משיתוף פעולה עם ארגוני שמאל קיצוניים

יגאל כנען תוקף בחריפות את הרב אביחי רונצקי, נפתלי בנט, נאמני תורה ועבודה וצהר וטוען כי הם פונים לכיוון מוטעה ואף חלקם משתפים פעולה עם ארגוני שמאל קיצוניים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/04/14 21:46 ה בניסן התשעד

מאמר בעולם קטן טוען: חוק צהר נובע משיתוף פעולה עם ארגוני שמאל קיצוניים
כיפה, צילום: כיפה

במאמר ארוך בכפולה הפותחת של 'עולם קטן' תוקף יגאל כנען את הרב אביחי רונצקי על דבריו כי ישנה קרבה בינינו ל'יש עתיד' יותר מאשר לחרדים וטוען כי בעוד "99% מחיינו הם ממחוזות הדמיון לחילונים, האחוז האחד - האמת - מנצח".

המאמר, התופס חלק נכבד מהעמוד השלישי בעלון, הנחשב כאחד העמודים המבוקשים ביותר, תוקף בחריפות את אחדים ממנהיגי הציונות הדתית, בהם הרב אביחי רונצקי, השר נפתלי בנט, חברת הכנסת איילת שקד וכן ארגון רבני צהר.

"המחנה השני (החילונים ח"ג) נע במהירות מסחררת שמאלה", כותב כנען. "הניתוק מהמקורות ומארץ ישראל, הבוז כלפי העם, הביקורתיות כלפי השלטון והצבא ושנאת נאמני התורה, נאמני הארץ ונאמני המדינה. זה אינו סותר את העובדה ש'סבא שלהם היה רב', אבא שלהם נלחם בקסטל והם מכניסים תועלת וכסף רב לחברה ולצבא".

כנען מוסיף ותוקף את הרב אביחי רונצקי, את השר נפתלי בנט וח"כ איילת שקד על הקמת מפלגת 'הישראלים' בתחילת דרכם הפוליטית. "הם אמרו שאנו מסכימים ב-80% מהדברים. בואו נתרכז בהם", כתב והוסיף "יש בעיה קטנה. אותם 80% מתרכזים בתחום הדמיון. האמת נמצאת ב-20% הנותרים. אין ספק שמפלגה כזו תגרוף קולות ועשויה אף להיות מפלגת שלטון. אבל אם השאלה היא מה עם ישראל צריך, מפלגה כזו אינה מובילה אידיאולוגית. היא עלה נידף הנסחף עם הזרם", הוא מאשים וטוען כי מדובר בהליכה לכיוון מוטעה.

כנען תוקף את החילונים ובראשם 'יש עתיד'. "אם חברינו המתוקים מהמילואים ומהעבודה מוליכים את מדינת ישראל במהלך התאבדותי של סחרור, תפקידנו לא לחייך ולהיות 'גשר' אלא להכניס בכל הכוח רגל ימין", הוא מציג עמדה ניצית.

בדבריו, מביא כנען את מנכ"ל הסניף הישראלי של הקרן לישראל חדשה, אליעזר יערי, ואת יו"ר המועצה הבינלאומית של הקרן, טליה ששון וטוען "אנשים כאלה מוליכים מדיניות להריסת מדינת ישראל ועם ישראל בכלים משוכללים ועדינים מכל אנטישמי, עם פריבילגיה של יכולת לבגוד. מבפנים".

כנען מאשים כי תנועות כמו 'יש עתיד' ו'נאמני תורה ועבודה' משתפים פעולה עם ארגוני השמאל הקיצוניים "כך מוצאים עצמם חברי כנסת זניחים כמו הקשישות של 'התנועה' והילדות של 'יש עתיד' ועמותות כמו 'נאמני תורה ועבודה' שעד עתה היה להם תקציב בקושי למזכירה וכיסה, מפוצצות בכסף ותשומת לב, והצעות חוק מנוסחות מראש, עם גיבוי ארטילרי אוטומטי של העיתונות", כותב כנען כשהוא מתייחס בכינויי גנאי המזכירים את הכתיבה החרדית לחברי הכנסת אלעזר שטרן ועליזה לביא. "כך מוגשות עשרות הצעות חוק שמטרתן אחת - לפורר את מדינת ישראל כמדינת היהודים".

בנוסף מאשים כנען גם את ארגון רבני צהר בחבירה לארגונים אלו וכותב דוגמאות לחוקים בעייתית כהגדרתו "חוק צהר שמטרתו לפורר את הרבנות הראשית, וחוק רב ראשי אחד שמטרתו להחליש את הרבנות ולהכפיף את בתי הדין הרבנים לבג"ץ, וחוק הגיור שמטרתו לאפשר לרפורמים לגייר", הוא מפרט. "המאבק הוא על הבית, על המהות. מנסים לשרוף לנו את הבית".

"המאבק הוא על מהותה היהודית של מדינת ישראל, ואם אנחנו לא נילחם עליה, אף אחד לא יהיה שם", הוא כותב. "המאבק הזה חשוב כמו המאבק באנטישמיות, כמו מלחמת השחרור. ובמלחמה הזו בעלי בריתנו הם החרדים ולא האחוקים של 'יש עתיד'".