מאות תקנים חדשים לשירות לאומי עבור בנות דתיות

השר דניאל הרשקוביץ סיכם עם משרד האוצר על הוספת 420 תקנים בשלוש השנים הקרובות. מדובר בתוספת כוח משמעותית לשירות הלאומי, שסובל ממחסור מתמשך בתקנים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/08/12 11:27 ה באלול התשעב

מאות תקנים חדשים לשירות לאומי עבור בנות דתיות
יחצ, קובי סלע, צילום: יחצ, קובי סלע

420 תקני שירות לאומי לבנות הציונות הדתית יוספו בשלוש השנים הקרובות, 140 תקנים בכל שנה - כך סוכם בין יו"ר "הבית היהודי" והשר הממונה על השירות הלאומי, דניאל הרשקוביץ, לבין משרד האוצר.

את ההוספה המשמעותית של התקנים למתנדבות הדתיות שעליה סוכם היום, דרש השר הרשקוביץ בעקבות מחסור מתמשך בתקני שירות לאומי לבנות הפטורות משירות צבאי מטעמי דת, הבאות מקרב הציונות הדתית.

"מתנדבות השירות הלאומי עושות עבודת קודש למען הכלל, ותוספת התקנים המשמעותית היא בסופו של דבר לטובת החברה הישראלית כולה", אמר היום הרשקוביץ, שציין כי "אנו בעיצומה של רפורמה משמעותית בשירות האזרחי-לאומי, על מגזריו השונים: לראשונה זה 40 שנות שירות לאומי בישראל, אישרה הממשלה הצעת חוק שמסדירה את מערך ההתנדבות".

הרשקוביץ הוביל באחרונה חוק מקיף הקובע כי המענקים שלהם זכאים חיילים משוחררים ששירתו בתפקידים עורפיים יחולו גם על מתנדבי השירות הלאומי, בהתאמה למספר חודשי השירות. "המדינה תקים לצורך יישום הרפורמה מערך של קורסים כדי להכשיר את המתנדבים לפעילות ותעניק להם הכשרה מקצועית מסודרת שתקל עליהם את ההשתלבות במעגל התעסוקה בתום השירות. יחד עם מנכ"ל המינהלת, שר-שלום ג'רבי, אנו פועלים גם להסדרת תהליך המיון והשיבוץ לשירות הלאומי, ואת כל זאת בהחלט ניתן להגדיר כמהפכה", הוסיף הרשקוביץ.