מאות רבנים דורשים: חוקי דת רק באישור הרבנות הראשית

מאות רבנים חתמו על עצומה הקוראת לעצור "ניסיונות של גורמים פוליטיים ואחרים לשנות את אופיה של מדינת ישראל ולפגוע ביסודות הקדושה של חיינו הציבוריים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/01/15 15:08 כח בטבת התשעה

מאות רבנים דורשים: חוקי דת רק באישור הרבנות הראשית
shutterstock, צילום: shutterstock

מאות רבנים ביניהם הרב שלמה אבינר,הרב ישראל אריאל,הרב דב ביגון,הרב אליהו מלכא ,הרב דוד חי הכהן,הרב דוד דודקביץ,הרב יוסף וויצן,הרב ברוך וידר,הרב פנחס מונדשיין,הרב ישעיהו מייטליס,הרב מרדכי נגארי, ,הרב יהושוע שפירא ועוד רבים נוספים- חתמו על גילוי דעת הקורא לדרישה לחקיקה שתחזק את היהדות.

העצומה מגיעה על רקע "ניסיונות של גורמים פוליטיים ואחרים לשנות את אופיה של מדינת ישראל ולפגוע ביסודות הקדושה של חיינו הציבוריים " לדבריהם -"הדבר בא לידי ביטוי בחקיקתם שלחוקים רבים כנגד התורה והדת בכנסת הקודמת ובניסיון לשנות את פניה של הרבנות בישראל..."

בהמשך לכנס הרבנים שנערך בבניני האומה לפני מספר שבועות בו נכחו מעל לאלף רבנים הם יוצאים בקריאה אל הציבור ונציגיו לעצור את החקיקה. לדבריהם "כל המרים יד בתורת משה על ידי חקיקה אנטי דתית, הרי הוא פוגע ביסוד קיומו של עם ישראל".

הם מוסיפים דרישה לחקיקה אקטיבית שתחזק את מעמד הרבנות הראשית לנהל ולהוביל את ענייני היהדות במערכות השלטון והמשפט במדינת ישראל. ומציעים לחוקק חוק- שכל חקיקה בנושאים דתיים תהיה טעונה אישור בכל שלב של הרבנות הראשית. דרישה נוספת בגילוי דעת היא קריאה לכנסת הבאה לתקן את כל מה שעוות בתחום החקיקה והתקנות בנושאי היהדות בכנסת האחרונה ולהמשיך ולחזק את מעמדה של היהדות במדינה. לסיום הם קוראים לנבחרי הציבור ששמירת התורה והמצוות יקרה להם לחרוט עקרונות אלו על דגלם ולפעול לפיהם.

יהודה ולד חבר מרכז ליב"ה שהיו מיוזמי העצומה אמר "אנו רואים פה לקיחת אחריות של רבני ישראל על זהותה של המדינה. יש פה אמירה ברורה הקוראת להפסיק להתנצל ולפעול באופן אקטיבי לחיזוק התורה והיהדות במדינה.אנו קוראים לשליחי הציבור במפלגות השונות להיות שותפים למהלך זה להרים את דגל התורה ולפעול לאור קריאת הרבנים בכנסת הבאה"

ולד הוסיף- "לאור הלקחים ממערכת הבחירות הקודמת, בה מפלגת יש עתיד יחד עם גורמים ליברליים בציונות הדתית, פעלו כנגד עולם התורה, נערכים בימים אלו מאות רבנים לפעילות הסברה בציבור הרחב,לקביעת סדר יום חדש שבו אוחזי התורה יפסיקו להיות מותקפים ומתנצלים, פעילות אשר תביא, לחיזוק עולם התורה במדינת ישראל"