מאות מתיישבים ניסו להקים מחדש את מצפה אביחי

כ-250 פעילי ימין התקהלו במקום וניסו להקים בו שלושה מבנים, לאחר שנהרסו לפני כחודש וחצי במהלך פינוי. ח"כ בן ארי: "ממשלת ההרס של ביבי לא תוכל למתיישבים האמיצים"

חדשות כיפה אורי פולק 21/02/12 16:58 כח בשבט התשעב

מאות מתיישבים ניסו להקים מחדש את מצפה אביחי
Marion Doss-cc-by-sa, צילום: Marion Doss-cc-by-sa

מאות מתיישבים ופעילי ימין ניסו להקים היום מחדש את המאחז מצפה אביחי בגבעה 18, הסמוכה לחברון, לאחר שכוחות הביטחון הרסו מספר מבנים במאחז לפני כחודש וחצי. המתיישבים הגיעו היום (ג') בשעות הצהריים לשטח הגבעה ואף ניסו להקים באזור שלושה מבנים.

כוחות הביטחון שנערכו להגעתם של הפעילים מבעוד מועד, השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות כנגד למעלה מ-250 פעילים שנכחו במקום, לאחר שהכריזו עליו כשטח צבאי סגור. לאחר מספר דקות התפתח עימות מקומי ושמונה נערים נפצעו קל. בעקבות הגעת פעילים נוספים, הוקפצו למקום כוחות ביטחון רבים ובהם משטרה ויס"מ.

ח"כ מיכאל בן ארי, שהגיע יחד עם הפעילים למקום, ציין כי "ממשלת ההרס של ביבי לא תוכל למתיישבים האמיצים". במקום נוכח גם הרב דב ליאור, ראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר, חברי מועצה ורבנים נוספים.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה כי הפעילים "מתקהלים במקום לאחר שחדרו אליו דרך הגדר והפרו צו שטח צבאי סגור. חלק מהמתיישבים הגיעו למקום עם פלטות עץ במטרה לבנות על מחדש הגבעה. כוח משטרה ומג"ב הגיע למקום על מנת למנוע מהמתקהלים להפר צו אלוף".

עוד טוענים במשטרה כי "במהלך הניסיון למנוע את הבניה תקפו כמה מהמתקהלים שוטרים, כשאחד החשודים בתקיפה נעצר תוך שימוש בגז פלפל. חשוד נוסף עוכב לחקירה בחשד שהלהיט והסית את המתיישבים במקום להפר צו".