מאות יפגינו למען שחרורו של פולארד

אחרי שלמעלה מ-190,000 איש חתמו על העצומה למען שחרורו של המרגל הישראלי, תתקיים הערב הפגנה למען שחרורו, מול בית הנשיא בירושלים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/03/13 12:01 ח בניסן התשעג

מאות יפגינו למען שחרורו של פולארד
תמר הירדני, ויקיפדיה העברית, צילום: תמר הירדני, ויקיפדיה העברית

מאות בני אדם צפויים להשתתף הערב (ג‘) בהפגנה למען שחרורו של המרגל הישראלי יונתן פולארד, הכלוא בארה“ב, מול בית הנשיא בירושלים. ההפגנה תתקיים בשעה 18:00 הערב, במקביל לביקור נשיא ארה“ב ברק אובמה ולאחר שלמעלה מ-190,000 איש חתמו על העצומה לשחרור פולארד.

בוועד למען פולארד עדיין עמלים על ההתיאומים האחרונים בנושא מול בית הנשיא, אולם על פי המסתמן המשלחת צפוייה לכלול את יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי וסגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה פרופ' מרדכי קרמניצר. חברי המשלחת מתכוונים לבקש מהנשיא פרס להיות שליח שלהם ושל העם בישראל להביע צער על הפרשה כולה ולבקש מהנשיא אובמה לגלות חמלה ולהתשמש בסמכותו החוקית לקצוב את עונשו של פולארד לזמן שריצה עד כה.

המודעות למען שחרורו של פולארד מקבלת התייחסות גם בעולם: אמש פורסמה בעיתון החשוב ”ניו יורק טיימס“ כתבה נרחבת שמתייחסת ליחסה של החברה הישראלית לשחרור פולארד. בעיתון ציינו כי אם בעבר היה מדובר בעניין המשוייך למגזר מסויים, הרי שכיום הדרישה צפויה להישמע מכל עבר במהלך ביקורו של הנשיא האמריקני. בכתבה נטען שהגורמים המרכזיים לכך הם הזמן הרב שפולארד ריצה בכלא, תמיכתם של בכירים אמריקנים המכירים את כל החומר המסווג הנוגע לפרשה וכן העובדה שאסתר פולארד והפעילים לשחרורו בוחרים בדרך פעולה "אצילית".