מאות השתתפו ב"סליחות" בהריסות היישוב חומש

באירוע הלילי, שהתקיים ללא אישור כוחות הביטחון, אמר הרב שמואל אליהו: "באנו לכאן מתוך כאב על החורבן והריסת הישוב, ואנו כאן כדי שיתקדש שמך בעולם"

חדשות כיפה אורי פולק 04/10/11 11:36 ו בתשרי התשעב

מאות השתתפו ב"סליחות" בהריסות היישוב חומש
חומש תחילה, צילום: חומש תחילה

מאות בני אדם השתתפו אמש (ב') במעמד סליחות מרכזי שהתקיים בהריסות היישוב חומש, אשר בצפון השומרון. באירוע השתתף רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, והרב המקובל חכם ישועה בן שושן. האירוע התקיים בשעות הלילה - ללא אישור כוחות הביטחון.

"ריבונו של עולם אנו רוצים את משיח צדקנו, בריתך זכור ואל תשכח, אנו אומרים בסליחות 'יופי אדמתנו לזרים נחלתנו לנכרים', ואנו מחזיקים בבריתך", אמר באירוע הרב אליהו, "אנחנו רוצים, מתחננים ומשוועים אליך, נאחזים בחומש עם כל תלמידי הישיבה הלומדים במקום במסירות נפש. זורקים אותנו מחומש ואנו חוזרים, זורקים אותנו עוד פעם ואנחנו שוב חוזרים". הרב אליהו הוסיף כי "באנו לכאן מתוך כאב על החורבן והריסת הישוב, ואנו כאן כדי שיתקדש שמך בעולם".

בארגון "חומש תחילה", אשר ארגן את האירוע, ציינו אמש כי הפעילות במקום, אשר מתקיימת מזה ארבע שנים חרף פינויים חוזרים ונשנים, "מבטאת יותר מכל את הרצון והכמיהה של כולנו שמדינת ישראל תחזור להתנהל כמדינה יהודית". בארגון ציינו כי את "טעות ההתנתקות" יש לתקן "ולהקים מחדש את הישובים שנעקרו בצפון השומרון. הישובים שנעקרו בצפון השומרון, חומש, שא-נור, גנים וכדים, נשארו בשליטה מלאה של מדינת ישראל, היות ואפילו מתכנני הגירוש הבינו שמדינת ישראל לא יכולה לוותר מבחינה ביטחונית על השליטה בהם".