מאות השתתפו במרוץ לזכר גלעד זר בשומרון

המרוץ החל ביישוב חוות גלעד המשיך לאורך "כביש גלעד", הקרוי על שמו של גלעד זר ז"ל, קב"ט השומרון שנרצח על ידי מחבלים לפני 12 שנים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/04/13 09:15 ד באייר התשעג

מאות השתתפו במרוץ לזכר גלעד זר בשומרון
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

מאות בני אדם, בהם גם אצנים מקצועיים מרחבי הארץ, השתתפו ביום שישי האחרון במרוץ לזכרו של גלעד זר בשומרון, מי שהיה קב"ט השומרון ונרצח ע"י מחבלים בז ' בסיוון, לפני 12 שנים, בעת מילוי תפקידו. המרוץ החל ביישוב חוות גלעד המשיך לאורך "כביש גלעד" הקרוי על שמו המחבר בין גב ההר לגוש ההתיישבות של מרכז שומרון שבי שומרון וקדומים.

במירוץ השתתף גם סמח"ט השומרון סא"ל אוריה חצרוני, בנאומו בסיום הטקס הביע חצרוני את תמיכתו הבלתי מסתייגת בשומרון ובהתיישבות, ואמר בין השאר כי "תוך חמש שש שנים יבואו ללפה עשרות אלפים וירוצו בשומרון הפורח נחלת אבותינו". יוסי דגן מ"מ ראש המועצה ויו"ר הנהלת המתנ"ס במועצה האזורית שומרון, הודה כי הוא ”שמח לראות רבים כל כך מכל רחבי הארץ, כובשים ברגליהם את השבילים המרהיבים של השומרון, אני בטוח שגלעד היה שמח וגאה לראות אזרחים וחיילים רצים זה לצד זה על הרי השומרון הירוקים".

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, ציין בטקס כי "המגוון העצום של הרצים שהשתתף היום במירוץ, מיו"ש ומחוצה לה, ממרכז הארץ ומצפונה, דתיים וחילונים מוכיחה יותר מתמיד כי לאט אבל בטוח מתקרב השומרון למרכז הקונצנזוס הישראלי". אחיו של גלעד, איתי, הודה לרצים ואמר כי בהופעתם במרוץ הם ”משמרים את מורשתו של גלעד ואת זכרו, המירוץ החל החוות גלעד והמשיך בדרך גלעד שמחבר את גב ההר למערב השומרון וחשיבותו עבור ההתיישבות גדולה לאין ערוך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן