מאות הפגינו נגד תנאי מעצרם של החשודים בטרור יהודי

מאות בני אדם הפגינו נגד התנהלות המשטרה והשב"כ בחקירת החשודים בהצתה בכפר דומא. "מקום להתעסק עם הטרור הערבי, גורמי הביטחון מפנים את כל המשאבים נגד היהודים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 06/12/15 09:44 כד בכסלו התשעו

מאות הפגינו נגד תנאי מעצרם של החשודים בטרור יהודי
Kobi Gideon, פלאש 90, צילום: Kobi Gideon, פלאש 90

בעקבות טענות על חקירות בתנאים קשים, שהעלו קרוביהם של הנערים החשודים באירוע הטרור היהודי בכפר דומא, כ-300 תומכים ובני משפחותיהם של העצורים, הפגינו אמש (מוצאי שבת) במקום בו מוחזקים החשודים מול מתקני השב"כ בפתח תקווה.

מארגני ההפגנה קראו לציבור להגיע ולמחות כנגד התנהלותה המחפירה של מערכת הביטחון. "במקום להילחם כמו שצריך באויב הערבי, מערכת הביטחון מתעללת בנערים יהודים. מעצרים מנהליים, עשרות צווי הרחקה, ועכשיו: חקירת שב"כ בתנאים קשים; טלטולים, מניעת שינה, איסור מפגש עם עורך דין ואי הבאת העצורים בפני שופט, בצורה שלא נוהגים בה אפילו כלפי מחבלים" נכתב במודעה המזמינה את הציבור להגיע.

"לא יכול להיות שבזמן שיהודים נרצחים, השב"כ מתעלל ביהודים במקום למנוע פיגועים. במקום להתעסק עם הטרור הערבי, גורמי הביטחון מפנים את כל המשאבים נגד היהודים. עד שלא יבינו שצריך להיות בצד של היהודים, לצערנו הפיגועים ימשכו. כבר ראינו שכל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים" אומר יוסף אחד ממארגני המחאה.

בתוך כך דווח כי ביום שישי האחרון, שלוש קרובות משפחה של אחד העצורים נחקרו במשך שעות ארוכות בידי חוקרי שב"כ ומשטרה. הן שוחררו זמן קצר לפני כניסת השבת ונאלצו להעביר את השבת אצל קרובי משפחה, בשל הזמן הקצר שנותר עד לשקיעה וכניסתה של השבת. מה שהביא להפגנה של עשרות נשים במחאה על התנהלות השב"כ והמשטרה.

בשבוע שעבר הותר לפרסום כי נעצרו כמה חשודים בביצוע הפיגוע שבו נרצחו הפעוט עלי, האב סעד והאם ריאהם, ונפצע באורח קשה האח אחמד בן הארבע. עו"ד חי הבר מארגון חוננו המייצג את חלק מהעצורים, סיפר על אופי החקירות: "נעשתה כאן חקירה דורסנית אלימה תוך העלמת אנשים ללא הבאתם למשפט, בלי שניתן למשפחות או לעורכי הדין לראות אותם. רק כדי להוציא הודאות בכוח מהחשודים". עו"ד הבר פירט את התנאים הקשים לדבריו שבהם הוחזקו החשודים. "שעות חקירה ארוכות מעבר למותר, החזקה בתנאים לא תנאים, מתן אוכל לא בצורה סדירה או ראויה ולא מכבדת את האדם".