מאות הפגינו בירושלים נגד התהליך המדיני

במסגרת המחאה הגוברת נגד התהליך המדיני המתקדם, הגיעו כ300- בני אדם להביע את התנגדותם לתהליך שלדבריהם דומה להסכמי אוסלו: "היינו אדישים לאחרונה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/12/13 21:18 כו בטבת התשעד

מאות הפגינו בירושלים נגד התהליך המדיני
אלרון זבטני - סוכנות תצפית, צילום: אלרון זבטני - סוכנות תצפית

הקמפיין שיצא לדרך בסוף השבוע על ידי המטה המשותף המאגד את תנועת קוממיות וועד מתיישבי השומרון ובנימין מתריע מפני הסכם מדיני המצוי לפתחינו. על פי הארגונים, השיחות הרבות בין נציגי ישראל והרשות הפלסטינית יחד עם הכוונות וההצהרות של ראש הממשלה וציפי לבני, מלמדות כי הסכם מדיני קרוב משחושבים והוא כולל מהלכים הרסניים להתיישבות ולביטחונה של ישראל.

הערב (א‘) מאות מפגינים לגשר המיתרים שבכניסה לירושלים ומחו על התהליך. הם קראו לראש הממשלה ולשרי הממשלה לפעול לעצירתו המידית והתריעו מפני הסכנות האורבות אם לא יעצר המהלך המדיני.

יו"ר תנועת קוממיות מוסא כהן אמר לאחר ההפגנה הערב כי "אנחנו, הציבור, היינו אדישים מאד בתקופה האחרונה לסכנה שצוברת תאוצה, הכתובת זועקת מהקיר, אנחנו מצויים בשלב קריטי ומסוכן מאד עבור ההתיישבות ובטחון ישראל. נקווה כי נתעורר בזמן ושרי הממשלה לא יתנו למהלך מסוכן שכזה להתקדם."

"בחדרים סגורים ציפי לבני מוותרת על חלקי מולדת יקרים", הוסיף בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, "אנחנו כאן כדי להזכיר שהיינו כבר בסרט הזה בהסכמי אוסלו ולא ניתן לאוסלו ג' לצאת לפועל".

נעמי יוסיפון שבאה להפגין בגשר המיתרים אמרה: "אגיע להפגין עם חבריי כל אימת שהתהליך המדיני המסוכן הזה לא יבלם, אנחנו נחושים לבא לכל מקום ולזעוק נגד הסכנות".