מאות הדליקו נרות בהר הזיתים יחד עם משפחתו של החייל זיו מזרחי הי"ד

באירוע מרגש שהתקיים אמש בהר הזיתים מאות הדליקו נר שלישי של חנוכה בהר הזיתים לזכרו של החייל זיו מזרחי שנרצח על כביש 443

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/12/15 11:00 כז בכסלו התשעו

מאות הדליקו נרות בהר הזיתים יחד עם משפחתו של החייל זיו מזרחי הי"ד
דוברות, צילום: דוברות

אמש (ג') נערך טקס הדלקת נרות מרגש בהר הזיתים בהשתתפות מאות בני אדם יחד עם משפחתו של החייל זיו מזרחי הי"ד שנרצח בתחנת הדלק בכביש 443 לפני כשבועיים. את הנרות הדליק אביו של זיו, דורון מזרחי שגרם להתרגשות מרובה בקרב הקהל.

"האירוע במקום זה מרגש מאוד, זה התחיל מהשבעה שנהרות של אנשים הגיעו לנחם וממשיך כאן בהדלקת הנרות, דבר שנותן כוח וגבורה", אמר מזרחי. במין המשתתפים הרבים היו ישיבת עטרת כהנים, הרב שלמה אבינר, מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס ועוד.

האירוע שנערך ביוזמת מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים ובשיתוף המחלקה לתרבות תורנית במשרד החינוך והמחלקה למורשת ישראל בעירית ירושלים כלל גם הרקדה עם הזמר היהודי-ישראלי, מתי שריקי שאלבומו 'אור חדש' נמכר באלפי עותקים בשנה האחרונה והרצאה מאלפת על הקרב בסמטת הגבורה בחברון של סא"ל במיל' אליהו ליבמן.

(צילום: דוברות )

הרב הלל הורוביץ, המשמש כמנכ"ל מועצת בתי העלמין היהודיים, ציין בפני המשתתפים את החשיבות דווקא במצב היום להמשיך ולבוא להר הזיתים, "אירוע הדלקת נרות חנוכה בהר הזיתים הוא חלק מסדרת אירועים שמחזירים את עם ישראל להר הזיתים. אם אנו רוצים ביטחון צריך להיות כאן, וב"ה ערב מרגש זה לכבוד חנוכה נוכח הר הבית, מחבר אותנו לגבורת המכבים ולאור המקדש. אירוע זה עוד ספינת דגל חשובה בעידוד המבקרים להר הזיתים".

מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס שהשתתף באירוע ציין "האירוע כאן מעבר לאירוע שמקבץ אנשים הוא מבחינתנו אמירה של העמקת אחיזתנו בהר הזיתים, זה נושא שאני פועלים בוא רבות וזה חלק מהדברים, אנו מנסים ומקווים ליזום תחבורה ציבורית להר הזיתים ולהוסיף עוד ביטחון וכך להגביר את זרם המבקרים".

(צילום: דוברות )

(צילום: דוברות )

(צילום: דוברות )