מאות בכנס השקת המטה הדתי לאומי של "יחד": לא מתנצלים על התורה

מאות פעילים הגיעו לכנס השקת מטה השטח הדתי לאומי של מפלגת יחד. שטבון: אנחנו באמת לא מתנצלים. לא על התורה, לא על הזהות היהודית, לא על זה שאנחנו יהודים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/01/15 23:50 ו בשבט התשעה

מאות בכנס השקת המטה הדתי לאומי של "יחד": לא מתנצלים על התורה
דוברות, צילום: דוברות

כשלוש מאות פעילים הגיעו הערב (שני) לכנס ההשקה של מטה השטח הדתי לאומי של מפלגת יחד. רבנים, ר"מים בישיבות גבוהות, ישיבות הסדר, ישיבות תיכוניות ומכינות, ראשי גרעינים, אברכים ובני תורה דתיים לאומיים מכל רחבי הארץ. הכנס הוא למעשה השקה רשמית של מטה השטח הדתי לאומי של המפלגה ומאות הפעילים שהגיעו חולקו לצוותי עבודה והסברה ארציים. בכנס השתתפו יו"ר המפלגה ח"כ אלי ישי, ח"כ יוני שטבון והמועמדים החדשים אל"מ הרב משה הגר ומיכאל עיאש.

(צילום: דוברות)

מנהיג המפלגה, ח"כ אלי ישי, התקבל לקול תשואות רמות ולשירת "יחד, יחד": "הממשלה הקודמת פגעה בזהות היהודית של ישראל. התאחדנו, דתיים לאומיים וחרדים כדי לתקן זאת". ישי הבהיר כי "אנחנו עושים כאן מהלך היסטורי של לאחד וללכד את כל עם ישראל, וככל מהלך היסטורי הוא גם מורכב ויש קשיים. אבל אני חש סיעתא דשמיא. כי יש כאן אמת. האמת של עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל".

המדורג שני ברשימה, ח"כ יוני שטבון: "בשנתיים האחרונות, זהותה היהודית של המדינה הפכה משא ומתן. הסטאטוס קוו כאסקופה נדרסת. התא משפחתי, נפרץ, חולל. אנחנו כאן כדי למסור את הנפש. ובמקום שאין אנשים, השתדל להיות איש. יחד תהיה המפלגה הדתית הימנית היחידה בכנסת. אנחנו באמת לא מתנצלים. לא על התורה. לא על הזהות היהודית. לא על זה שאנחנו יהודים. לא על שאנחנו מי שאנחנו. אנחנו, באמת לא מתנצלים. אנחנו לא נברח. לא נעלם. לא נתחמק. אנחנו ניקח אחריות. אנחנו נוביל את החיזוק של הזהות היהודית של המדינה הזאת. אנחנו ניצור מציאות".

הפעילים רוקדים. צפו:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/126201551970.mp4[/embed]

אל"מ במיל' הרב משה הגר, המועמד ברשימת המפלגה: "אני כאן בשליחות הסבא רבא שלי, האדמו"ר מויז'ניץ שכל עניינו היה אהבת ישראל. זו רוחה של תנועת יחד, זה מה שהיא משדרת. לכן אני כאן. אלי נלחם על ארץ ישראל, יוני נלחם על תורת ישראל. הם התשתית לתנועה החשובה הזאת, זו הרוח שלנו - יחד של אהבת ישראל, יחד של אהבת ארץ ישראל, יחד של אהבת תורת ישראל"

הרב אלי אדלר, מראשי מכינת עצמונה: "גדולי רבותינו עומדים מאחורינו ותומכים במהלך הגדול הזה, שבע"ה יצליח. ברוך ה', שקמה תנועת יחד ויש לנו תקווה גדולה מהתנועה הזאת. מה החידוש של תנועת יחד? אנחנו לא מתנצלים על התורה. זו הבשורה של תנועת יחד. מהערב הזה אנחנו יוצאים למהפכה גדולה"

הרב אהרון צוהר, ר"מ במכינת עצמונה: "הציבור הדתי לאומי הבהיר הערב שהוא לא יושב יותר על הגדר. קו פרשת המים נחצה, לקחנו אחריות על לאומיות שבאה מתוך התורה"