מאבק הגרביונים: החיילות הדתיות ניצחו את צה"ל

לאחר שהובילו מאבק נגד החלטת הצבא לאפשר להן ללבוש רק בגד בצבע גוף מתחת לחצאיות, הצליחו החיילות לגייס לעזרתן את נציב קבילות החיילים, שהמליץ לבטל לאלתר את הפקודה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/07/12 09:36 יג בתמוז התשעב

מאבק הגרביונים: החיילות הדתיות ניצחו את צה"ל
volantwish-cc-by, צילום: volantwish-cc-by

החיילות הדתיות הצליחו להכריע את צה"ל: לאחר שניהלו מאבק נגד החלטת צה"ל לאפשר להן ללבוש רק בגד בצבע גוף מתחת לחצאיות, הצליחו החיילות הדתיות לגייס לעזרתן את נציב קבילות החיילים, האלוף (במיל') יצחק בריק, אשר הורה לצבא שלא להכניס לתוקף את הפקודה החדשה.

כפי שדווח בכיפה, במסגרת המאבק שהחל לפני למעלה מחצי שנה, פתחו חיילות דתיות קבוצה ברשת הפייסבוק בו טענו כי ראש ענף שיטור ומשמעת בצה"ל לא מאשר לחיילות דתיות ללבוש גרביונים שחורים עבים. "בגלל השטות הזו נגזר עלינו להמשיך עם העקרונות שלנו ולסבול מקור ומרגליים יבשות ופצועות, או לעבור למכנסיים לתקופת החורף וכך להישאר איתם עד סוף השירות", קבלו החיילות, "הגיע הזמן לשים לזה סוף, כשהפיתרון היחיד שנראה הוא שכל חיילת דתייה שאכפת לה מהנושא תגיש קבילה כנגד ראש ענף שיטור ומשמעת - על כך שלא מאפשרים לה ללכת לפי האמונה שלה בלי לסבול מקור".

נציב קבילות החיילים פתח בבדיקה בעקבות הדברים וגילה כי אכן הפקודה הצה"לית מתירה לבנות ללבוש מתחת לחצאית גרביים לבנים קצרים או גרביונים בצבע גוף. לבריק התברר כי צה"ל כלל לא מספק לבנות גרביונים בצבע עור שהם עבים ומחממים. על פי מסקנותיו, שהוגשו השבוע לראש מחלקת פרט באגף כוח האדם בצה"ל, קבע בריק כי "או שיש לשנות את הפקודה או לספק לחיילות הדתיות מעתה והלאה גרביונים מחממים כחלק מהציוד האישי שהצבא מספק לחיילות עם גיוסן".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "המלצת הנציב התקבלה באגף כוח האדם, וכרגע נבדקת אפשרות למתן מענה הולם לפונות".