לראשונה: תפילת ציבור מאורגנת בכותל – בערב יום העצמאות

במשך שנים עמדה הרחבה כמעט וריקה לחלוטין, כשדווקא ביום העצמאות נוהרים הישראלים אל במות הבידור במקום אל הכותל המערבי. השנה תתקיים לראשונה תפילה חגיגית ומאורגנת בערב יום העצמאות

חדשות כיפה אורי פולק 03/05/11 00:00 כט בניסן התשעא

לראשונה: תפילת ציבור מאורגנת בכותל – בערב יום העצמאות
Golasso, צילום: Golasso

במשך שנים ארוכות עמד לו הכותל בשיממונו. לא מדובר בכיבוש הירדני, כי אם בערבי ימי העצמאות, המותירים את רחבת הכותל כמעט וריקה לחלוטין. דווקא ביום העצמאות נוהרים הישראלים אל במות הבידור, במקום אל העיר העתיקה.

השנה, יש מי שמבקש לתקן את המעוות. תנועת "רעננים" המאגדת את צעירי הציונות הדתית, שיתפה פעולה עם ארגון CNEF העוסק בשילוב צעירים עולים מצרפת בישראל ובחסות סגן ראש עיריית ירושלים, דוד הדרי - כל זאת כדי לקחת על עצמם אחריות להתחיל מסורת חדשה. בערב יום העצמאות במקביל לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, תתקיים תפילת ליל יום העצמאות המרכזית, במעמד אישי ציבור ורבנים.

"כשבירושלים וברחבת הכותל, יחגגו את חג העצמאות במלוא משמעותו האמונית והרוחנית, ממילא הדבר יקרין גם על שאר חלקי הארץ, וחג זה לא יתמקד רק סביב המנגלים וההופעות", הסביר יו"ר "רעננים", יוני שטבון. "מדינת ישראל תחוג את תחייתה חזרה אחרי 2000 שנות גלות, דווקא סביב מקום המקדש למרות שישנם גורמים הפחות שמחים על כך".

סגן ראש עיריית ירושלים, דוד הדרי, בירך על היוזמה וסיפר כי בשנה שעברה הגיע בליל החג לכותל, וחשש כי לא יימצא חניה. למרבה הפליאה התברר כי סביב הכותל יש חניה בשפע ורחבת הכותל ריקה. ישי נדל, יו"ר תא הסטודנטים באוניברסיטה העברית סיפר כי במסגרת התנועה הזמנו סטודנטים מכל הקמפוסים, דתיים ושאינם דתיים, לתפילה המרכזית בכותל.

מארגני האירוע מציינים כי תפילת המנחה ברחבת הכותל המערבי תחל בשעה שבע בערב יום העצמאות ומיד לאחריה תתקיים התפילה החגיגית, בשירה וריקודים עם דגלי ישראל.