לראשונה: שו"ת הלכתי להומואים דתיים

הרב ארלה הראל ישיק שו"ת הלכתי מקוון להומואים דתיים, באתר האינטרנט של עמותת "כמוך". בעמותה אומרים כי "גם היום, למרות שהנושא עלה לכותרות, עדיין נותרו שאלות הלכתיות רבות ללא מענה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/08/13 20:43 ו באלול התשעג

לראשונה: שו"ת הלכתי להומואים דתיים
משה רט, צילום: משה רט

הרב ארלה הראל, לשעבר ראש ישיבת שילה וכיום ראש כולל וחבר מועצת עמותת ”כמוך“, ישיק שו“ת הלכתי מקוון שיתמקד לראשונה בציבור ההומואים הדתיים וישיב לשאלותיהם - מהזווית ההלכתית והאמונית. ב“כמוך“ טוענים כי השו“ת החדש ישמש הומואים דתיים, אך גם את בני משפחותיהם: נשים הנשואות להומואים, נערים שגילו שאבותיהם הומואים והורים לבנים הומואים.

ב“כמוך“ אומרים כיום כי ”גם היום, לאחר שבשנים האחרונות הנושא ההומוסקסואלי הדתי מקבל במה במגזר הדתי, עדיין נותרו שאלות רבות פתוחות בנושא ועדיין לא נשמע קול הלכתי ברור בנושאים שונים. חלק מהשאלות עדיין פתוחות, כמו האם מותר להומו ללכת לחוף נפרד? האם מותר לו ללחוץ יד של גבר? האם מותר לו ללחוץ יד של אישה?“.

בעזרת המדור "שאל את הרב", יידונו נושאים אלו ועוד בפעם הראשונה במקום מרוכז וממוקד על ידי רב ותלמיד חכם שמכיר את הנושא לעומקו. הרב הראל מוכר בקהילה הגאה הדתית כמי שעוסק בנושא ההומוסקסואלי במשך שנים, נפגש רבות עם הומואים דתיים ומי שהוביל את מיזם ”אנחנו“, לשידוכים בין הומואים דתיים ללסביות דתיות.