לראשונה: "קבוצה" בתנועת נוער תיקרא על שם אישה

ועידת תנועת עזרא הכריעה כי שם ה"קבוצה" החדשה יהיה נח"לים על שמה של נחמה ליבוביץ, או כרמל על שמה של זלדה המשוררת. ההחלטה תתקבל בעזרת סמסים מהחניכים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/09/15 08:51 יא בתשרי התשעו

לראשונה: "קבוצה" בתנועת נוער תיקרא על שם אישה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לראשונה תיקרא "קבוצה" בתנועת הנוער עזרא על שם אישה, כך הוחלט בקבוצת היגוי שהוקמה על ידי ועידת התנועה.

במהלך התקופה האחרונה הועלו שמות ל'קבוצת העולים', המקביל לשבט מעפילים בבני עקיבא, החל משמות כדוגמת הרב קוק, וכלה בתלמידי חכמים ומשכילים מגרמניה.

לבסוף, הוחלט לראשונה בהיסטוריה של תנועות הנוער הדתיות, כי השבט יקרא על שם אישה - או נחמה ליבוביץ או זלדה המשוררת. השם החדש שיבחר יהיה או נח"לים, על שמה של מורת התנ"ך נחמה ליבוביץ, או כרמל על שמה של זלדה המשוררת.

במקביל, הוחלט כי החניכים יוכלו להשפיע באמצעות שליחת סמסים על השם החדש, אשר יחשף בחול המועד סוכות במסע שייצא מניצן לאשדוד בסימן עשור לגוש קטיף.

"שני שמות אלו מנציחים לראשונה דמות נשית שעל שמה תקרא קבוצת החניכים והחניכות בני כיתה ז'. בהנצחה ובקריאה זו קוראת התנועה לחניכיה להמשיך את מפעלן של דמויות אלו שהוסיפו ופעלו בעולם מתוך יראת שמים וחיבור עמוק אל הקודש, תוך סלילת נתיבים חדשים המותאמים לזמן ולמקום", מסר מזכ"ל הארגון שאול דה מלאך.

בתנועה מסבירים כי השם האפשרי 'נח"לים' - על שם נחמה ליבוביץ "מנציח את המורה הדגולה נחמה ליבוביץ', יחד עם מפעלה הדגול ומאות תלמידיה. נחמה ליבוביץ', היתה פורצת דרך הן בדמותה ובאישיותה, והן ביכולתה הנדירה ללמד ולהאהיב את את התנ"ך על כל שדרות הציבור וגווניו. כיוצאת גרמניה, נחמה ז"ל אף היתה קשורה לתנועה בשנותיה הראשונות. דמות רבת מופת זו המלמדת חדשנות יחד עם יראת שמיים ואמונה עמוקה, ראויה שתונצח ותלמד על ידי חניכי התנועה. משמעות המילה עצמה - נחלים, מבטאת את החיבור והחיוניות של המים החיים, הזורמים בשבילים רבים אל עבר הים הגדול".

השם כרמל על שם זלדה, מסבירים בתנועה, נבחר מכיוון ש"זלדה היתה אישיות מיוחדת, שבד בבד עם מקצועה כמורה שסיקרנה והעצימה את תלמידיה וידידיה, פיתחה שביל ייחודי של יצירה הקשורה בקשר עמוק עם ייראת שמיים. ויצירה יהודית. כמובן שמובנו של השם - כרמל המוסבר על פי חז"ל כמצב ביניים, חיבור המבטא את קריאת התנועה לחיי יצירה וחיבור והופעת הקדוש בחול ובחיים".