לראשונה: ספר תורה מיוחד יוכנס לצוללת של חיל הים

זאת כמענה למספר הצוללנים הדתיים ההולך וגדל בחיל הים ובעקבות בקשתם לקביעתו של חדר תפילה קטן בצוללות, היוצאות בד"כ למשימות מבצעיות הנמשכות אפילו למעלה מחודש ימים

חדשות כיפה אורי פולק 17/08/11 15:38 יז באב התשעא

לראשונה: ספר תורה מיוחד יוכנס לצוללת של חיל הים
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

ספר תורה יוכנס בחודש הקרוב לאחת מהצוללות המבצעיות של חיל הים, העוגנת בחיפה. ספר התורה, שנכתב על קלף קטן במיוחד, יוכנס לצוללת לבקשת דרג הפיקוד הבכיר בחיל הים ובעקבות תרומה שהגיעה ממשפחה עשירה שתרמה כבר מספר ספרי תורה ליחידות קרביות בצה"ל.

הצורך עלה לאחר שבשנים האחרונות עלה מספר הצוללנים הדתיים המשרתים בחיל הים. השהות בצוללת אורכת כחודש ימים ואפילו למעלה מכך, כשלצוללנים אין בדרך כלל בית כנסת מסודר בו הם יכולים להתפלל בימי חול כבשבתות. הצוללנים העבירו את בקשתם לקביעתו של בית כנסת קטן בצוללת, במהלך ההפלגות הארוכות - וכעת הגיע המענה בדמות ספר התורה הייחודי שיותאם לצוללת.

גודלו של ספר התורה המיוחד הינו בגודל של קופסת נעליים, מחופה בארון קודש הגדול ממנו אך במעט. אחד מחדרי הצוללת יוקצה בחלק מהזמן כחדר תפילה קטן, אליו יכולים להיכנס עד מניין של עשרה אנשים, בו ינסו הצוללנים הדתיים לקיים תפילות ציבור - לפחות בשבתות. בחיל הים החליטו כי ספר התורה לא ייקבע בצוללת אחת, אלא ינדוד בין הצוללות היוצאות לאירועים מבצעיים שונים, לתקופות שונות.

משפחת התורמים, כמו גם רבני חיל הים ורבנים נוספים שהוזמנו לאירוע הכנסת ספר התורה, תלווה את הספר עד הכניסה אל הצוללת באזור בסיס חיפה. משם יכניס את ספר התורה רב חיל הים, שמורשה בכניסה לצוללת.