לראשונה: ספר תורה יחודי יוקדש לחללי משטרת ישראל

נציגי משפחות חללי משטרת ישראל ומג"ב התכנסו אתמול לכתיבת האותיות הראשונות, בספר תורה ייחודי שנכתב לזכרם של 1448 חללי המשטרה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 08/03/16 11:33 כח באדר א'

לראשונה: ספר תורה יחודי יוקדש לחללי משטרת ישראל
דוברות המשטרה, צילום: דוברות המשטרה

נציגי משפחות השכולות השתתפו אתמול (ב') בטקס כתיבת האותיות הראשונות של ספר תורה ייחודי שייכתב על ידי שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב. הספר ינדוד בכל חלקי הארץ במחוזות במרחבים ובתחנות השונות ובסיסי מג"ב וכל שוטרי ולוחמי מג"ב יוכלו לחקוק בו אות ולהיות חלק ממשי מפרוייקט ההנצחה הממשי של יקיריהם.

בחודשים הקרובים יועבר הספר בין מחוזות המשטרה השונים ובכל אחד מהם יכתבו אותיות לזיכרם ולהנצחת שמם של היקירים שקיפחו נפשם בעת שרותם במשטרת ישראל. הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שחיזק את שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב וחיבר בדבריו בין מורשת ישראל הגלומה בספר התורה של שוטרי המשטרה לבין דברי ראש הממשלה הראשון שאמר כי " הצבא הוא בטחון המדינה, המשטרה-כבודה".

מ"מ רב משטרת ישראל סנ"צ הרב משה גפני שיזם את כתיבת ספר התורה, ציין בדבריו כי החיבור בין המשפחות השכולות לבין השוטרים, מהווה נידבך של חיבור בין חיים שנגדעו על הגנת המולדת, לבין המשכם.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, אמר כי האותיות הראשונות שנכתבו מבטאות את הערכים ההיסטוריים של העם היהודי:" אותן האותיות המבטאות את אותם הערכים של אבותינו לפני אלפי שנים. אנו כותבים על קלף מעובד בכתב יד באותה טכניקה בה נכתבו ספרי תורה אלפי שנים. אין דבר המבטא את הניצחיות יותר מספר התורה, וכאשר אנחנו באים להנציח, הבחירה בספר התורה טבעית ביותר".

"התקבצות האותיות מכל עבר תבטא גם את אחדותנו ואת אחדות המטרה שלנו בארגון. האותיות שתכתבנה על ידי המשפחות השכולות תתאחדנה עם אלה של הלוחמים, ותבטא את אחדות משפחת ישראל כולה" ציין המפכ"ל.

המשך כתיבת האותיות נעשה על ידי נציגי המשפחות השכולות בליווי ספ"כ המשטרה. בעוד כשנה תסתיים כתיבת ספר התורה הייחודי והוא יוכנס ביחד עם המשפחות השכולות לבית כנסת משטרתי.