לראשונה מקום המדינה: נבחר רב לשירותי הכבאות

הרב מנחם פרל, ששירת ברבנות הצבאית וכיהן בעבר כרב יחידת 8200 של אגף המודיעין, ימונה לתפקיד החדש - שהושג ביוזמה משותפת של הפורום המשפטי למען ארץ ישראל והשר אורי אריאל

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 22/08/13 20:42 טז באלול התשעג

לראשונה מקום המדינה: נבחר רב לשירותי הכבאות
Gellerj-cc-by-sa, צילום: Gellerj-cc-by-sa

יוזמה משותפת של נחי אייל מנכ"ל הפורום המשפטי למען ישראל ושל השר אורי אריאל הגיעה היום (ה‘) לידי גמר כשועדת המכרזים הודיעה על בחירתו של הרב מנחם פרל לרב שירותי הכבאות.

נחי אייל, מנכ"ל הפורום קיבל פניות מעובדים וכבאים על קשיים שנערמו עם השנים בסוגיות של כוננות בשבתות, כשרות המטבחים בתחנות ועוד. הפורום המשפטי החל ביוזמה לקבוע כי למכבי האש יהיה רב שירכז את כל התחום ההלכתי ויסייע בטיפול בשירותי הדת ללוחמי האש.

אייל פנה לאורי אריאל בעת חקיקת חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה, התשע"ב- 2012 שקבע את הרפורמה במערך שירותי הכבאות במדינה וכונן את הקמתה של רשות ארצית לכבאות והצלה. נציב הכבאות הודיע בכנסת כי ימונה רב לשירותי הכבאות, אשר יתן מענה לצורכי הדת במערך הכבאות.

לאחר שפורסם מכרז, נבחר היום לתפקיד הרב מנחם פרל, ששירת ברבנות הצבאית, וכיהן בעבר כרב של יחידת 8200.

מנכ"ל הפורום, נחי אייל אומר כי כשם שיש רב לצה"ל ולמשטרה, אין סיבה שלא יהיה רב לשירותי כבאות ומדובר בצעד נוסף להיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית. "אנחנו מאמינים שבמינוי הרב יהיה מענה לזכויותיהם של העובדים לקבל שירותי דת ומיצוי חובתה של מדינת ישראל שהרשויות הממלכתיות יפעלו ברוח יהודית", אומר אייל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן