לראשונה מזה עשור: דיין ציוני דתי בבית הדין הרבני הגדול

אם לא תהיינה הפתעות ברגע האחרון, הרב אליעזר איגרא, איש הציונות הדתית, צפוי להתמנות לבית הדין הרבני הגדול. את המהלך הוביל ח"כ עתניאל שנלר, בסיכום משותף עם שר המשפטים והרב עמאר

חדשות כיפה אורי פולק 25/03/12 09:12 ב בניסן התשעב

לראשונה מזה עשור: דיין ציוני דתי בבית הדין הרבני הגדול
Ariel Palmon-cc-by-sa, צילום: Ariel Palmon-cc-by-sa

לראשונה מזה כעשור שנה ואם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, צפוי הרב אליעזר איגרא, איש הציונות הדתית, להתמנות כדיין בבית הדין הרבני הגדול.

מינויו של הרב איגרא, לשעבר ראש ההרכב בבית הדין הרבני בבאר שבע ורב כפר-מימון, הינו תקדים משמעותי שהושג בין שר המשפטים יעקב נאמן לבין הרב הראשי שלמה עמאר, בתיווכו של ח"כ עתניאל שנלר.

שנלר מכהן כנציג האופוזיציה בוועדה למינוי דיינים, וזה מספר חודשים שהוא עמל על המהלך. במשא ומתן עיקש הוא הצליח להשיג הסכמה, לפיה הוועדה תמנה דיינים במתכונת של "שליש-שליש-שליש", כלומר: שליש חרדים, שליש אשכנזים, שליש כיפות סרוגות. המינויים כולם "תקועים" בעקבות עתירה שהגישה תנועת "אמונה" ובעקבות אי-ייצוגן של נשים בוועדה, אולם בינתיים הצליח שנלר להעביר שלושה מינויים זמניים ובהם מינויו של הרב איגרא, כנציג הציונות הדתית.

הרב איגרא הינו בוגר ישיבת ההסדר כרם ביבנה, שנולד בירושלים ושירת בצה"ל בחיל השריון. הוא ממקימי היישוב פסגות וכולל הדיינות ביישוב, שהתמנה כבר בשנת 1989 כדיין בבית הדין הרבני בבאר שבע. במשך שנים ארוכות לימד בישיבה בקבר יוסף, בישיבת עתניאל ו"בבית מוריה" בבאר שבע. הוא נשוי ואב לתשעה.